zaterdag, juni 05, 2021

Dag 1 Rehoboth Beach: Over de heenreis en alvast wat verkennen

Rick is ver voor zevenen al uit zijn bed. Dat vind ik te vroeg, maar om half acht vind ik het een goede tijd om aan de dag te beginnen. We hebben vrijwel alles al ingepakt, dus nemen onze douches en stouwen alles in de auto. We hebben zowaar ruimte over!

Terwijl ik met Orion wandel maakt Rick de kattenbakken nog een keer schoon en schrijft een briefje met handleiding voor het eten geven van de katten. We denken dat Flapjack niet goed tegen zijn droge voer kan, want dat heeft hij vannacht overgegeven. Saskia's katten blijven dus op blikjes voer en Zorro krijgt wel een mengsel.

Het is net na negenen als we de oprit afrijden. We gaan eerst naar het Pan Am Center, waar we koffies en ontbijt van de Starbucks daar halen.

Dan brengt Rick Saskia's diploma's naar Michaels om eindelijk ingelijst te worden. De hoop was ze over een paar weken mee naar Boston te kunnen nemen, maar ze zullen net een dag te laat klaar zijn. Hopelijk wordt dat een paar dagen vroeger.

In Vienna bezoek ik het  marktkraampje van Greenheart, want die hebben de verste sappen. Laten ze nou vandaag geen Rooster sap hebben! Gelukkig is daar nu de winkel en die hebben ook een verse lading gehad. Het sap dat ik koop is goed tot tenminste 9 juni.

Er zijn hier prachtige hortensia struiken

Later dan we gedacht hadden, maar dat geeft niet want we kunnen pas om vier uur in ons appartement, vertrekken we naar Rehoboth Beach, Delaware. Natuurlijk is het een zomerse zaterdag en dat betekent druk verkeer naar de stranden.

Er hoeft maar iets te gebeuren en er staat een file. Gelukkig loodst Waze ons er bekwaam omheen en rond twaalven rijden we de 7 kilometer lange brug over de Chesapeake Bay over. Dat is de grootste baai van de Verenigde Staten en de brug is indrukwekkend.

De weg naar Rehoboth loopt via allemaal kleine wegen, dus het gaat langzaam, maar het is wel schilderactig. We komen langs grote oude, veelal kippen, boerderijen, maisvelden, oude vervallen gebouwtjes en Victoriaanse plaatsjes, zoals Greenwood.

Door het oponthoud in het verkeer zijn we pas tegen tweeen in Rehoboth. We proberen een parkeerplek te vinden, maar dat blijkt onmogelijk. Dan besluiten we bij ons appartement te parkeren, al kunnen we nog niet inchecken. Een bewoonster van het gebouw zegt dat dat prima is, de parkeerkaart zal in het appartement liggen.

Intussen ben ik best "hangry" zoals we hier zeggen. Ik ben een beetje boos op Rick dat hij onderweg niet wilde stoppen om te lunchen. Ik snap het wel, want hij reed en wilde gewoon ontspannen eten. Gelukkig vinden we de Purple Parrot Grill al snel.

Daar bestellen we een drankje, voor mij een Aperol spritz. Ik kies de salade met blackened mahi mahi als lunch en Rick een wrap met garnalensalade. Mijn vis is nogal droog, maar het is goed toeven daar en het vult de maag.

Na het eten gaan we het stadje een beetje verkennen. In vergelijking met de Outer Banks is het hier erg leuk dat je overal heen kunt lopen. Ons appartement ligt maar een paar blokken van de hoofdstraat en daarlangs liggen allerlei leuke restaurants en winkels.

Rehoboth was de eerste badplaats, waar ik, toen ik in 1983 met mijn ouders naar de VS verhuisde, heenging. Er was een gezien met Nederlandse tieners en die kinderen gingen hier kamperen. Ik mocht mee en het was hartstikke leuk. Sindsdien heb ik een zwak voor Rehoboth.

Zo vinden we een aantal restaurants waar we willen eten, sommigen voor lunch, anderen avondeten. Het is al gauw vier uur en we lopen via de boardwalk terug naar het appartement. Onderweg komen we langs het gezellige restaurant Victoria's en maken daar een reservering voor vanavond.

Bij het appartement aangekomen hebben we het allebei snikheet. Het is 32 graden en er is weinig schaduw. Als we uitvinden dat we de sleutel een aantal straten verderop moeten ophalen, rijden we erheen om even wat airco te voelen.

Rick krijgt de sleutels aangereikt en we gaan naar The Crest appartement 303. Het is een half blok van de boardwalk en oceaan en we kijken uit op het zwembad en de zee. Het is een klein appartement, maar doet toch ruim aan.

Rick gaat uitladen en ik zet, zoals we de afgelopen reizen hebben gedaan, de spullen op hun plaats. Zo zijn we nog voor vijven klaar om even van het strand te gaan genieten. We nemen onze stoelen mee en zijn er binnen een paar minuten.

We vinden een plek in de schaduw, want we hadden geen zin om de parasol al mee te slepen. Rick gaat een wandelingetje maken, maar ik ontspan me. Het geluid van de zee en het warme weer maken me loom.

Voor we het weten is het tijd om ons klaar te maken voor het avondeten. Het is heel fijn om gewoon te kunnen lopen en we krijgen een tafel met zicht op zee bij Victoria's.

We beginnen allebei met een garnalen en krab cocktail, die wat schamel is voor de prijs van $18. Duidelijk betaal je voor de locatie.

Als hoofdgerecht neemt Rick de biefstuk met boontjes en ik de vissalade. Het is erg lekker, maar alweer heel karig, met twee garnalen en vier stukjes krab. Gelukkig zijn er ook een hardgekookt ei, guacamole en stukjes bacon. Al met al smakelijk, maar een vissalade zou ik het niet noemen.

Dit is dus het beste eten, maar de locatie is perfect en het is vlakbij. Ik ga terug naar het appartement om mijn blog te schrijven, maar Rick heeft nog energie om verder te verkennen. We gaan hier zeker een leuke week doorbrengen!