maandag, oktober 18, 2021

Dag 3 Florida met Christine en Chuck: Nog een zon, zee en zanddag

Om kwart voor acht sta ik op en loop het balkon op. Daar tref ik Christine genietend van het uitzicht. Rick komt er ook bij en in de verte zien we dolfijnen. Dat zullen vandaag de enigen worden. Vreemd na zoveel gisteren, we vragen ons af of het is omdat de zee vandaag heel rustig is.

Rick en ik halen ons Starbucks ontbijt en de anderen hun ontbijt van de koffiezaak aan de overkant. Als dat allemaal op is, gaan we een strandwandeling maken. Ik zie een aantal mooie schelpen, die ik meeneem.

Na een tijdje gaan Rick en Chuck terug en Christine en ik lopen door. Wij willen onze 10000 stappen halen. Onderweg redden we nog een op apegapen liggende vis door hem terug in het water te gooien.

Op de terugweg zien we dat een visser een flinke vis aan de haak heeft. Het blijkt een bonnet haai te zijn. Het is een flink dier en niet blij natuurlijk. Uiteindelijk komen er twee mannen aan te pas om hem te bevrijden en terug in het water te gooien.

Inderdaad hebben we ons stappendoel bereikt als we terug in het appartement zijn. Tijd om te douchen en dan is het alweer bij twaalven. Christine en Chuck hebben pizza over van gisteravond en eten dat als lunch.

Rick en ik gaan weer naar Caddy's. Het uitzicht kan niet beter en we vinden het eten ook erg lekker. We bestellen dan ook hetzelfde als gisteren. De tonijn en de vispate smaken me opnieuw prima.

Rick heeft vanochtend alle stoelen en parasols op het strand gezet en we gaan met zijn vieren genieten van het prachtige weer en de zee zonder golven. Het water is wel iets koeler dan gisteren, maar nog steeds zeer aangenaam.

Dit is het paradijs voor mij. Geen golven en lekker drijven in het zoute zeewater, ik blijf er dan ook langer in dan Rick. Christine en Chuck wagen zich niet in het water.
Rick leest met zijn voeten in het water

Terwijl ik in het water drijf zie ik opeens een grote vogel opstijgen. Het blijkt een Amerikaanse zeearend te zijn. Zo mooi altijd met zijn witte kop en witte staart. Christine staat met iemand te praten, maar ik wijs Chuck en Rick erop. Zulke majestueuze vogels zijn het!

Het is heerlijk op het strand, maar dan wel in de schaduw. We hebben twee parasols mee, maar tegen vieren breekt er een door een windstoot af. De Glovers wilden toch al naar boven om te douchen, dus niet getreurd. We hebben twee strandreisjes plezier gehad van die parasol.

Rick en ik blijven nog wat langer. Rick heeft zijn drone mee en laat die overal overheen vliegen. Ik lees nog wat verder in de schaduw van de andere parasol.

Dan ruimen we alles van het strand en proberen het zwembad nog even. Dat water is echter kouder dan de zee en we zijn er al gauw weer uit. We hadden voor we kwamen visioenen van happy hours langs het zwembad, maar het is gerieflijker boven op het balkon.

We zullen de zonsondergang vanavond missen, maar in plaats daarvan hebben we een reservering bij de Salt Rock Grill met zicht op het water. Het wordt een heerlijke en gezellige laatste maaltijd aan het strand.

Om te beginnen delen we allemaal het mini sate voorafje. Er zijn zes spiesjes met kip, varkensvlees en biefstuk. Het wordt heel leuk gepresenteerd met een mini barbecue. Het smaakt ook super goed.

Voor mijn "hoofdgerecht" heb ik het tonijnvoorafje en de gegrilde asperges. Het is de perfecte combinatie en de anderen zijn ook zeer tevreden over hun keuzes.

Dit is een heel goed restaurant en de bediening is ook attent. De ober heeft van een Duitse klant geleerd hoe hij Ricks Erdinger biertje moet schenken. Nou, daar heeft hij nog wel wat oefening voor nodig, want het bier spuit overal heen. We moeten heel erg lachen en Rick krijgt een gratis tweede biertje.

Terug in het appartement gaan we aan de gang met de Disney nagelstickers, die ik mee heb genomen. Ik heb natuurlijk al een Donald Duck op bijna al mijn nagels, behalve mijn blauwe ringvinger. Christine doet Minnie Mouse op al haar nagels.

Chuck kiest Grumpy voor zijn wijsvinger en Rick natuurlijk Donald Duck. Het is de eerste keer voor beide mannen dat ze nagellak op hebben, want de stickers moeten vastgezet worden met top coat nagellak. We zijn er helemaal klaar voor!

Morgen gaan we terug naar Orlando en dan is Disney's Animal Kingdom ons eerste Disney park. Ik ben benieuwd hoe druk het gaat zijn. We hebben vrijwel alles al meerdere keren gedaan, dus we gaan gewoon genieten en zien wel hoe het loopt.