zondag, oktober 17, 2021

Dag 2 Florida met Chuck en Christine: Over een dag zon en zand

Rick en ik zijn tegelijkertijd om half acht wakker. We kleden ons snel aan en lopen dan naar de Indian Shore Coffee Company aan de overkant.

Die schijnen heerlijke koffie te hebben, maar het enige eten is een gigantisch broodje. Dat is groot genoeg voor tenminste twee personen.

Na kort overleg besluiten we toch maar naar Starbucks te gaan. De egg bites zijn koolhydraatarm en er zit tenminste wat groente in.

Op de terugweg rijden we naar Madeira Beach en zien het gebouw waar we in januari verbleven. Bij de Winn Dixie kopen we meer water en Diet Coke voor Rick.

Terug in het appartement treffen we Chuck en Christine. Zij hebben die enorme ontbijt sandwich wel gegeten en vertellen dat de koffie aan de overkant inderdaad erg lekker is.

Met zijn vieren gaan we een strandwandeling maken. De pijn in Chucks heup is gelukkig een stuk minder en hij kan weer een afstand lopen.

Onderweg zien we ontzettend veel dolfijnen. We redden bovendien een net aangespoelde levende kogelvis, hopelijk heeft die de tocht terug naar de diepe zee nu overleefd. Het maakt de wandeling nog leuker. Na anderhalf uur en vijf kilometer zijn we terug.

Wij genieten vanaf het balkon van het uitzicht en Rick zet alvast ons strandplekje neer. Hij neemt al een duik in zee, maar ik wacht tot na de lunch.

De anderen hebben nog geen trek na hun gigantische ontbijt, dus Rick en ik gaan er samen op uit. We kiezen de Caddy's aan het strand, die in februari nog niet open was. Daar krijgen we een tafel met vol zicht op zee.

We bestellen eten, voor mij het tonijn voorafje en de gerookte vispate met groente om te dippen. Als Christine en Chuck zien waar we zijn geland komen zij ook voor een drankje.

In de verte geven de dolfijnen een show. Ze springen een voor een uit het water, zo leuk.

Na deze ontspannen, gezellige lunch gaan de Glovers de omgeving verkennen. Rick en ik gaan naar het strand.

Het zeewater is heerlijk! We zwemmen even en gaan dan zitten lezen. Helaas komen er mensen met luide muziek naast ons zitten. Gelukkig is het wel bekende muziek, maar ik kan me niet meer op mijn boek concentreren.

Tegen drieën komen onze vrienden ook het strand op. We genieten een paar uur van de zon en de zee. We lachen ook wat af, het is zo leuk met zijn vieren!

Voor het avondeten bestellen we van twee verschillende restaurants. Christine wordt nerveus van alle gerechten met schaaldieren op de meest menu's. Zij houden het vanavond bij een simpele pizza.

Rick en ik bestellen van Guppy's. Ik neem de poke bowl zonder rijst en de ramen zonder noedels. Dat is helemaal mijn favoriete maaltijd! Dit ga ik vaker doen!

De zonsondergang is mooi, maar niet zo spectaculair als gisteren. Als het donker wordt haalt Chuck zijn sterren app tevoorschijn. We zien Jupiter, Saturnus en Venua en een heel aantal sterrenbeelden.

Het zwembad heeft leuke verlichting en opeens zien we er wat in zwemmen. Rick gaat naar beneden om het te redden. Het blijkt een sprinkhaan te zijn. De tweede reddingsactie van een dier vandaag.

De rest van de avond spelen Rick en Chuck tafelvoetbal en Christine en ik genieten van een wijntje en hebben zoals altijd meer dan genoeg gesprekstof. En zo eindigt deze heerlijke dag alweer!