Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 16, 2023

Over Martin Luther King Day

Alexa wekt ons om half acht en om kwart voor acht staan we allebei op. Sinds een jaar of vier krijgt Rick vrij op Martin Luther King Day en we willen er zoveel mogelijk van genieten. Het belooft een mooie dag te worden. 

Na Orions wandeling gaan we naar Starbucks om onze koffies te halen. Daarna maken we ons gewoonlijke ontbijt thuis. Ik draai me even om om iets te pakken en in die paar secondes heeft Orion mijn eiwit wrap met ei van mijn bord gestolen. 

Rick doet Orion in de badkamer en ik denk dat ik dat voortaan ga doen als ik mijn ontbijt maak. Nu Orion weet dat hij die eiwitwrap lekker vindt is die niet meer veilig. Ik maak een nieuwe en bedenk me dat ik nu niet genoeg eiwitwraps voor de week heb. Ach, er zijn ergere dingen. 

Na het eten trap ik zo'n veertig minuten op de mini elliptische machine en vertrek dan naar Sharon. Ik ben blij dat zij op deze vrije dag werkt, want ik kan de personal training goed gebruiken. Ondanks dat we veel praten zijn de oefeningen toch pittig.

Thuis doe ik nog twintig minuten Scoop en dan heb ik genoeg gesport voor vandaag. De Scoop staat tegen het raam en vandaag komt het mannelijke cardinaaltje op het deck. Mijn favoriete vogel hier, zeker in de winter. 



De ochtend vliegt zo voorbij en Rick en ik maken ons klaar om hot pot te gaan eten. We hebben afgesproken met mijn Singaporese vriendin Karin, die een andere Singaporese vriendin mee heeft. Het wordt heel gezellig met een interessant gesprek over hun leven in Singapore. 

Het is voor Rick de eerste keer dat hij hot pot eet en hij is een fan. Het verbaast me niet, want we houden van fondue en dit is feitelijk de Chinese versie ervan. Ik vind het leuk te zien dat Rick ook wat van de meer exotische gerechten probeert.

Rick en ik zijn zeker een half uur voor Karen en Delima klaar. Voor ons is dit enorm veel eten voor de lunch. De volgende keer zullen we waarschijnlijk voor het diner gaan. Iedere keer weer verbaas ik me over hoeveel de anderen kunnen eten. Ze bestellen zelfs nog dessert, hoewel dat er wel heel licht uitziet. 

Het is bijna twee uur als we afscheid nemen. Rick dacht niet dat het eten zelfs 90 minuten zou duren (de officiele limiet, die vandaag niet werd gehandhaafd) en geeft mij gelijk dat het allemaal langer duurt dan je zou denken. 
De vier pannen op de foto zijn onze bouillons om alles in te koken

Ze hebben ook een lopende band waar je gerechtjes van kan nemen

Op de terugweg gaan we langs Greenheart, maar die zijn helemaal uitverkocht. Geen fles Rooster te bekennen en de meeste andere sappen zijn ook op. Morgen moeten ze een nieuwe lading krijgen. Dat hoop ik dan maar, want ik mis mijn sap mocktail vanavond oprecht. 

We vinden onze puzzel heel leuk en schieten mooi op. Al snel is het half vijf en ik stel voor een half uurtje te gaan bubbelen in de hottub. Dat is zoals altijd weer heerlijk! Alleen zou ik willen dat de bubbels wat hoger kwamen om mijn schouders ook de masseren. 


Na de grote lunch hebben we geen zin in een zwaar avondeten. Ik bestel van Sushi Koji en dat is langzamerhand mijn favoriete Japanse restaurant hier. Hun vis is zo vers en de zalm sashimi grote stukken. De tonijn smelt op de tong. Werkelijk een heerlijk en licht maal en goedkoper dan sommige andere Japanse restaurants in Vienna.

Rick haalt wat eten van het Turkse restaurant naast Sushi Koji en kip nuggets van het speciale kiprestaurant aan de andere kant. Het ziet er ook heel smakelijk uit, maar ik ben vastbesloten mijn koolhydraatarme dieet weer serieus te volgen. 

Tot nu toe gaat dat dit jaar heel goed, maar het is pas 16 dagen oud. Helaas laat de weegschaal geen verandering zien. Ik heb besloten dat gezond leven belangrijker is dan mijn gewicht. Mijn hot pot was alleen groentes en vis en dus helemaal niet zwaar. 

Helaas begint morgen de werkweek voor Rick weer. Ik geniet altijd van zijn vrije dagen. Microsoft heeft nu geen limiet meer voor vakantiedagen, maar natuurlijk wil je dan als medewerker niet constant vrij nemen. Ik vind het een interessant gegeven. Zullen werknemers nu meer of minder vrij gaan vragen?

Tijd voor Below Deck en dan vroeg naar bed.  

5 reacties:

Anja L. zei

Wat een kleine gauwdief is Orion toch!
De hotpot ziet er smakelijk uit, het doet me inderdaad denken aan fondu. Ik moet gelijk weer denken aan de stukjes vlees die vroeger van onze vorkjes vielen en die we dan weer probeerden te vnden,
Knap dat je weer helemaal koolhydraat arm gaat eten.
Wat mooi dat Microsoft geen limiet meet heeft aan de vrije dagen.
Ik zie nu eindelijk weer eens blauwe lucht buiten. Ik hoor de buren ook de autoruiten krabben dus het is koud buiten.
Fijne dinsdag.

Sonja zei

Orion is een ondeugd, moet af en toe wel lachen, jullie wat minder vermoed ik.
Ongelimiteerde vakantiedagen, dat klinkt mooi, is dat voor eigen rekening?
De hotpot ziet er heerlijk uit, leuk al die gerechtjes.

Anoniem zei

Wat een boefje is Orion toch, en dan vast van die onschuldige ogen opzetten….
Dat ziet er erg lekker uit, die hot pot!
Gelukkig is het hier eens droog voor de verandering, een stralende blauwe lucht en lekker fris, ijs op de autoruiten, dus krabben!
Heerlijk om een extra rondje te wandelen met Nina.
Groetjes
Carla

Anoniem zei

Hot pot is ook Chinese fondu.Wij hebben zondag sushi gegeten en daar stond ook een tijd van 90 minuten voor.Alleen maar prettig dat je rustig kunt genieten en je niet na 45 minuten weer buiten staat.
Wat een pech dat we de scenic drive in Red Rock niet konden doen.Tegenwoordig is reservering verplicht van oktober tot mei.Ook als je een parkpas hebt.Tijdens deze periode is het heel druk en staan er lange rijen te wachten en rijd je in een file door het park. Geen aardigheid aan .Vandaar dus dit besluit.
Groetjes
Wil

Petra zei

@Anja - Hier was het juist een sombere dag.

@Sonja - Nee, dat zijn betaalde vakantiedagen. Rick had 5,5 weken en ik denk dat hij zich daar ongeveer aan gaat houden.

@Carla - Ik zou best wel wat meer kou hier willen, met die warmere dagen overleven alle muggen.

@Wil - Dat is jammer. Helaas (of misschien juist wel goed) is het bij steeds meer parken nodig om te reserveren.