Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, mei 30, 2023

Over deze dinsdag

Het lange weekend is voorbij en we staan dus vroeg op. Ik wel wat later dan Rick, toegegeven, maar voor mijn doen is kwart over zeven vroeg. De koffie staat al klaar en ik maak ontbijt met de vier soorten paddenstoelen, die ik dit weekend kocht. 

Het is opgehouden met regenen, maar nog zwaar bewolkt. Volgens NBC weerman Chuck moet die bewolking wegtrekken. Vanmiddag zal het prachtig worden met een graad of 23. Ik ben voor!

Na onze Starbucks koffies gehaald te hebben beginnen we aan de dag. Ik doe drie kwartier op mijn machines en vervolgens een onderlichaam gewichtenroutine van zo'n twintig minuten. Daarna doe ik een stretchroutine en het is weer genoeg voor vandaag. 


Als ik klaar ben doe ik mijn Duolingo lessen en ga me dan opfrissen. Terwijl ik boven ben komt het bedrijf dat onze oprit gaat afdichten. Dat had allang gemoeten, want het asfalt brokkelde af. Nu ziet het er weer keurig uit. Wij mogen nu twee dagen de oprit niet gebruiken. 

Dinsdag is lunch met Judith dag. Ik doe gerookte zalm op mijn bloemkoolbrood en heb er heerlijke mini kerstomaatjes bij. De zon is er inmiddels en ik ga op het deck zitten. Ook bij Judith in Maine is het lekker weer. De zomer komt er echt aan. 

Als Judith naar een afspraak moet ga ik naar het zwembad. Het is er compleet leeg met uitzondering van een zwemmer. Die lijkt op Maria, maar die heeft nog geen vakantie. Toch blijkt zij het te zijn, ze heeft een uur eerder vrij genomen. 

Volgens Maria is het water heerlijk, maar dat vindt zij altijd. Zelfs als ze in de baai bij San Francisco of in de zee bij IJsland zwemt. Voor mij is 22 graden echt nog te koud. Hopelijk warmt het de komende dagen wat op. 

Tot het zwemteam gaat oefenen blijf ik lezen. Op de terugweg naar huis kom ik mijn nummer voor vandaag tegen. Morgen nog 31 vinden en dan beginnen we aan een nieuw thema. 


Via Amazon heb ik plantenbakken voor onze nieuwe hibiscus laten bezorgen. Die zijn precies de juiste maat en ik vind de kleur ook mooi neutraal. De geraniums gaan binnenkort naar de achtertuin. 

Katja vraagt of ik zin heb om met Fiona te praten. Dat hoeft ze geen twee keer te vragen! Fiona herkent mij meteen en zegt haar versie van Omi. Dan vraagt ze om Grandpa en die komt natuurlijk ook graag even in beeld. Als we afscheid nemen zegt Fiona "bye" en haar versie van "I love you" (ingefluisterd door Katja, ze zegt op het moment alles na). 

Zo leuk en zulke gesprekjes zullen makkelijker worden naarmate Fiona ouder wordt. Het verzacht het een beetje dat we haar al sinds eind maart niet hebben gezien. Gelukkig zien we haar eind juni en begin juli weer in persoon.

Als avondeten haal Rick pizza bowls, alles behalve de korst, van Papa John's. Dat smaakt altijd weer goed. Mijn versie is altijd met alle groentes in een poging het iets gezonder te maken. 

Om de een of andere reden ben ik heel moe. Het was ook wel een actieve dag, behalve het zwembad. Tijd om Jeopardy te gaan kijken. 

 

4 reacties:

Anja L. zei

Wat heerlijk dat je weer naar het zwembad kunt en al zwem je nog niet het is gewoon al ontspannend om daar te zijn.
Leuk dat je even met Fiona kon praten, gelukkig kun je haar eind van de maand weer knuffelen.
Als wij pizza bestellen dan neem ik tegenwoordig een vegetarische pizza en doe ik er zelfs nog wat rauwe ham bij, ik heb ook altijd een dunne bodem.
De kleur van de pot staat mooi bij de hibiscus.

Anoniem zei

Fijn dat je weer naar het zwembad kunt. Hopelijk is her water snel warm genoeg om te kunnen zwemmen!
Wat een prachtige hibiscus heb je staan, en de pot past er goed bij.
Wat wordt Fiona al groot, en wijs! Leuk dat je even met haar hebt kunnen praten. Je zult haar wel missen, gelukkig zie je haar volgende maand weer.
Fijne woensdag
Carla

Petr@ zei

Staat erg mooi, die hibiscus. Prachtige bloemen.
Gezellig om zo al een beetje te kunnen kletsen met Fiona. Zo fijn dat deze mogelijkheden er tegenwoordig zijn.

Petra zei

@Anja - Inderdaad, het is gewoon leuk aan het zwembad omringd met bomen.

@Carla - Missen doen we haar zeker, gelukkig stuurt Katja veel foto's en filmpjes

@Petra - Ik ben heel dankbaar dat we het niet meer met dure telefoontjes of brieven hoeven te doen.