Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 24, 2023

Over Orions zevende verjaardag

Ondanks dat ik Rick om kwart voor zeven op hoorde staan is het Alexa, die mij om half acht met haar Disney liedje wekt. Ik wilde wel eerder opstaan, maar mijn bed was te lekker. 

Beneden begroeten mijn drie mannen mij en een van hen heeft koffie gezet. Een ander is jarig en ik geef hem een aai over zijn harige bol. Nummer drie zeurt om snoepjes, die ik hem geef voor ik mijn ontbijt ga maken. 

Terwijl ik mijn ontbijt maak gaat Rick naar boven. Hij is vandaag van de vroege duidelijk. We gaan dus na mijn ontbijt direct naar Starbucks. Daar hebben ze het kaneelpoeder op mijn koffie weer eens vergeten. Zelfs de barista verzucht "alweer!". Maar goed, het is snel gecorrigeerd. 

Thuis doe ik een half uur elliptische machine en een kwartier Scoop. Dan is het tien uur en heb ik genoeg van het sporten. Ik doe mijn Arabische lessen en wat Deens. Dan mag Orion weer snoepjes gaan zoeken in het gras. 


Daarna krijgt Orion een flink bot van mij voor zijn verjaardag. Later vandaag wil ik meer dingen voor hem gaan kopen. 

Mijn zomer Fitbit wijzerplaat heeft zelfs kabouters!

Rick is intussen naar zijn werk vertrokken en ik neem mijn douche. Ik wil elders lunch eten en laat Orion even uit voor ik hem in zijn bench doe. De schoonmaakploeg komt vanmiddag. 

Op weg naar Subway zoek ik het nummer 24 voor de themafoto van vandaag. Dat vind ik bij een huis. Ik zorg er wel altijd voor dat er niemand thuis is, anders zullen ze zich wel afvragen waarom zo'n vreemde vrouw hun huisnummer komt fotograferen. 


Mijn salade staat al klaar bij de Subway en ik neem hem mee naar een picknicktafel op de Town Green. Daar zijn ze al hard bezig met voorbereidingen voor Viva! Vienna! dit weekend. 

Judith kon gisteren niet, maar vandaag wel en we kletsen weer gezellig bij. Zij wil daarna gaan paardrijden, want ze gaat dit weekend op reis. Ik vind het de perfecte dag om naar Meadowlark Gardens te gaan. 
Onderweg ontdekt ik dit bankje bij een kerk waar we langsrijden

Bij Meadowlark Gardens betaal ik de $3 entree en loop het park in. Het is vandaag heel rustig, ik kom maar af en toe iemand tegen. Ik heb me voorgenomen vandaag vooral van de rust van het park te genieten en naar de geluiden van de natuur te luisteren. 







Er is een bankje in de schaduw aan een van de vijvers en daar ga ik een tijdje zitten lezen. Mijn vogelgeluiden app hoort het gezang van maar liefst negen vogels. Sommigen daarvan zie ik verder nergens. 

Als ik verder loop kom ik langs de pioenrozen. Helaas zijn een heel aantal daarvan al uitgebloeid, maar er staan gelukkig nog een aantal mooie. Ik ben nog net te vroeg voor de vele lelies, die over een week of twee te zien zullen zijn hier. 




Na nog een tijdje op een ander bankje gezeten te hebben ga ik tegen vieren terug naar de auto. Dit park is altijd heel goed voor mijn gemoed. Ik word er rustig en vrolijk van. 

Terug in de stad ga ik eerst naar Petco. Daar koop ik een blikje met lekker verjaardagsvoer voor Orion. Ik was eigenlijk niet van plan een zoveelste pluche dier te kopen, maar als ik een pizza punt, die maar $3 kost, neem ik die toch maar mee. 

Vervolgens is Whole Foods aan de beurt. Daar koop ik weer de kant en klare maaltijden van een hoofdgerecht en twee bijgerechten voor $12. Dat is zo'n koopje en het is altijd weer heel erg lekker. 

Als laatste is Ben & Jerry's aan de beurt. Die hebben hondenijs waar Orion dol op is. Met de buit voor Orion binnen ga ik huiswaarts. 
In dit winkelcentrum staan ook twee bankjes


Daar mag Orion het ijsje meteen hebben. Hij trilt helemaal van enthousiasme. Dit is wel de ultieme versnapering voor hem! De pizza wordt ook even rondgedragen en straks krijgt hij het blikje voor zijn avondeten. 



Rick komt wat later thuis vanavond, dus ik ben blij dat we niet hoeven te koken. Tot hij thuiskomt zit ik buiten met mijn laptop en schrijf alvast het grootste deeel van dit blog. 

Orion krijgt zijn traktatie en Rick warmt de dingen van Whole Foods op. Op een gegeven moment hoor ik Rick vloeken in de keuken. Hij kan mijn zalm niet vinden! Kennelijk heeft Orion die in een oogwenk van het eiland gestolen!

Rick voelt zich er vreselijk schuldig over, maar zo heeft Orion een extra traktatie voor zijn verjaardag. Gelukkig heb ik nog een pakje zalm hot dogs, die ik ook erg lekker vind. Rick heeft dit keer gehaktballen, die hij ook lekker vindt. 

Het was een volle dag en ik ben klaar om met mijn voeten omhoog tv te kijken. We zijn alweer over de helft van de werkweek, het gaat zo snel!

6 reacties:

Anoniem zei

ROTFL @ Orion met die zalm! Wat een verjaardag heeft hij gehad!

Meadowlark is echt prachtig, trouwens. Wow, wat een heerlijke plek!
Grts,
Judith

Anja L. zei

Oh, oh, zeven jaar en nog steeds een kleine dief😂😂. Kennelijk vond Orion dat hij nog een tractatie verdiende.
Heerlijk hè, dat vogelgezang om je heen, gisteren langs de Eem heb ik ook zo genoten.
Fijne donderdag.

Marion2 zei

Wat een boef, die Orion! Maar hij heeft wel de ultieme verjaardag gehad.
Wat zit er in het hondenijs dat het zo aantrekkelijk maakt voor honden?

Het park lijkt me zo heerlijk.

Petr@ zei

Wat een boef, die Orion. Na alle traktaties toch nog jouw zalm stelen. Gelukkig had je een alternatief.

Heerlijk zo'n rustige middag in het park. Fijn om een plekje te hebben waar je tot rust kunt komen.

Anja zei

Wat een heerlijke hondenverjaardag!
Ik heb heel wat voetstappen achtergelaten in Meadowlark en kwam er ook helemaal tot rust.
Je kunt er ook zo mooi fotograferen.

Petra zei

@Judith - Vandaag deed hij het weer met de tonijn, gr!

@Anja - Die vogels zijn soms bijna te luid, ha ha.

@Marion - Er zijn zelfs twee smaken. Ze zijn speciaal voor honden gemaakt dus minder suiker en melk. Hier staat het beter beschreven: https://www.greenmatters.com/p/dog-ice-cream

@Petra - Orion is scherp ingesteld op ons eten, het is echt oppassen geblazen.

@Anja - Ja, het is een heerlijk park.