donderdag, augustus 17, 2023

Over een heerlijke donderdag

Alexa begint om kwart over zeven haar deuntje te spelen en ik ben al wakker, dus mijn teken om op te staan. Het is de afgelopen paar ochtenden wat koeler en heerlijk weer om mijn ontbijt buiten te eten. Het gaat er dan extra goed in.

Daarna doe ik alvast wat cardio tot Rick klaar is om naar Starbucks te gaan. Dat is al snel en onderweg spelen we Pokemon Go. Rick heeft zijn telefoon altijd in de houder aan het raam als hij rijdt, want een telefoon in je hand tijdens het rijden is illegaal in Virginia.

Terwijl we terug naar huis rijden merkt Rick op dat er een politieagent op een motor op het W&OD pad rijdt. Niet veel later staat diezelfde politieagent met zwaaiende lichten achter ons. Hij dacht Rick met zijn telefoon in zijn handen te hebben gezien.

We krijgen een toespraak over hoe dat illegaal is, maar halverwege merkt de agent op dat Ricks telefoon aan het raam hangt. Hij stopt onmiddellijk met praten en biedt zijn excuses aan. Ik denk dat hij mijn telefoon zag in de snelheid. Na dit avontuur gaan we maar snel naar huis.

Rick gaat aan het werk en ik doe zoveel mogelijk cardio tot ik naar personal training moet. Sharon heeft gevraagd of ik dit keer om kwart over negen kan komen en dat vind ik eigenlijk best fijn. Zo ben ik heel vroeg klaar met sporten.

We zijn zo blij met onze keuze om hibiscus in onze plantenbakken voor het huis te doen. Ze doen het super goed.

Als het halve uur voorbij is ga ik naar Oakton. Daar kies ik bij de Hallmark winkel een leuke trouwdag kaart uit voor Rick. Daarna ga ik naar de ABC slijterij. Daar hebben ze korting op verscheidene tequila merken. Die zijn nog steeds flink duur en ik koop waar ik voor kwam, een klein flesje tequila.

Op weg naar huis probeer ik mijn schaduwen en reflecties themafoto te vinden. Ik stop eerst bij het historische kerkhof, maar ben niet zo tevreden met de schaduwen daar. Dan rijd ik langs het metrostation en zie daar de perfecte foto.

Als laatste ga ik naar Whole Foods waar ik tequila limoen garnalen koop voor ons happy hour vanavond. Ik moet altijd zo lachen om het "contains shellfish" dat er als waarschuwing onder staat. Het is puur schaaldier.

Thuis verkleed ik me in mijn bikini en loop naar de overkant. Het zwembad is compleet leeg en blijft dat tot kwart voor twaalf! Ik heb al meer dan de helft van mijn baantjes erop zitten als de eerste andere mensen komen.

Na mijn kilometer droog ik wat op en loop dan naar huis om te lunchen. Ik maak de vruchten van de markt op en heb daar een blikje sardientjes bij. Het smaakt goed en na het eten loop ik terug naar het zwembad.

Het is perfect zwemweer, behalve als er opeens donkere wolken samentrekken en we een kleine plensbui over ons heen krijgen. Er is vandaag 20 procent kans op regen en op de radar te zien zijn wij die 20%. Gelukkig duurt het niet lang.

Ieder uur ga ik even het water in om af te koelen. Verder lees ik in mijn leuke boek, nummer 5 van de Port Danby serie van London Lovett. Makkelijk te lezen "cozy" mysteries, die het goed doen aan de rand van het zwembad.

Om kwart over vier loop ik naar huis en kleed me in droge kledij. Dan ga ik naar Safeway voor een paar boodschappen, die ik vanochtend vergeten was. Walgreens heeft Orions medicijnen klaarliggen, dus die haal ik ook meteen maar op.

Net op tijd voor het happy hour met Chuck en Christine ben ik terug. Rick vroeg zich al af waar ik bleef. Het wordt weer een gezellig iets meer dan een uur. Dan nemen we voor twee weken afscheid, want zij gaan volgende week naar Canada.

Voor mijn avondeten laat ik Chinees bezorgen en Rick haalt hamburgers. Ik ben moe van de dag en zal vast goed slapen vannacht.