zondag, augustus 20, 2023

Over ons vijfendertigste huwelijksjubileum weekend

Zaterdag

Gelukkig wekt Alexa mij om kwart over zeven, want ik had een heel nare droom. Ik blijf nog liggen tot Rick om kwart voor acht opstaat. Rick wandelt met Orion en ik geef Zorro zijn snacks.

Dan gaan we naar Vienna waar we eerst ons gewoonlijke ontbijt en natuurlijk de koffies van Starbucks halen. Na een Pokemon Go route gedaan te hebben rijden we naar het Community Center. Daar staat het marktje op de parkeerplaats.

Het is weer vrolijk en kleurig, maar we kopen niets. De man waar we graag eieren van kopen is er telkens niet en het fruit koop ik liever morgen. Niet om een speciale reden, het is gewoon handiger om alles in een keer bij die markt te kopen.

Als we bijna thuis zijn bedenkt Rick dat hij vergeten is zijn pak van de stomerij te halen. We rijden dus terug naar het centrum en brengen dan ook meteen maar een bezoek aan de glasbak.

De tijd vliegt voorbij en we moeten ons haasten om op tijd klaar te zijn om Orion naar de dierenarts te brengen. Hij heeft een hondsdolheid vaccinatie nodig. Tegenwoordig gaat alleen Rick met Orion mee en dan heeft Orion zelfs geen muilkorf nodig.

De dierenarts had pindakaas mee en werd volgens Rick zo Orions beste vriend. Behalve de vaccinatie heeft Orion ook hartworm medicijn nodig. Dat koopt Rick en dan is dit dierenartsenbezoek ook weer volbracht.

Nu we toch in deze buurt zijn tanken we bij de veel goedkopere Shell. In Vienna kost een gallon $3,99 en hier $3,74, ieder kwartje is meegenomen. Als laatste gaan we naar de Giant om onze wekelijkse inkopen te doen.

Eenmaal weer thuis loopt het al bij twaalven. Sporten zit er vandaag niet in en dat vind ik eigenlijk wel prima. We pakken alvast wat in voor morgen en dan is het tijd om lunch te gaan halen.

Natuurlijk heb ik zin in een poke bowl en die halen we eerst. Daarna staat Ricks salade al klaar bij Cava. Het is bijna koel op het deck als we daar eten. Het is wel 29 graden, maar lage luchtvochtigheid en een koele wind. Na meer dan een maand 30+ graden voelt dat koel aan.

Na het eten lopen we naar het zwembad. Rick gaat niet eens helemaal in het water. Ik wel, maar het is gewoon koud! Een snelle duik en het is genoeg. Ik ga mijn gids over Jordanie lezen.

Halverwege de middag gaat Rick naar REI op zoek naar een hoed en een zwembroek. Er zit een gat in zijn favoriete zwembroek en hij heeft er maar twee. Gelukkig slaagt Rick op beide vlakken.

Tegen de tijd dat Rick terug in het zwembad is ben ik eigenlijk wel klaar om te gaan. Ik heb gelezen wat ik wilde in de gids en de muziek begint op mijn zenuwen te werken. We lopen dus terug naar huis.

Daar ga ik meteen mijn haren wassen en als ik weer beneden kom heeft Rick mijn groene drankje klaar. Vervolgens stappen we in de auto en gaan naar het Reston Town Center. Rick heeft een cadeaubon voor PassionFish daar.

We krijgen een tafel op het terras met uitzicht op het park. Het is in de zon, maar we hebben het niet overmatig warm. Ik begin met de gazpacho met kreeft en Rick bestelt een sushi rol.

Als hoofdgerecht heb ik voor het eerst dit seizoen mijn favoriete soft shell krabben. Die kun je met schaal en al eten. Rick geniet ook van zijn visgerecht. Wat een goed restaurant is dit toch!

Thuis gaan we lekker ontspannen en dan op tijd naar bed om optimaal van morgen te kunnen genieten.

Zondag

Om acht uur lijkt het alsof we het afgesproken hebben om op te staan. We slaan tegelijkertijd de dekens terug.

Rick laat Orion uit en ik geef Zorro zijn snoepjes. Dat wordt langzamerhand een weekend traditie.

Het is vandaag onze 35ste trouwdag en Rick vraagt wat voor bijzonder ontbijt ik wil. Ik houd het liever gewoon bij boerenkool en champignons egg bites, we zullen later op de dag al genoeg lekkers binnenkrijgen.

We doen weer een Pokémon Go route en dit keer volbreng ik een opdracht, die Rick gisteren al volbracht.

Dan kopen we een fles Detox van Greenheart en rijden dan naar H Mart. Daar koop ik twee verschillende soorten paddenstoelen, denkend dat ik er op de markt meer zal kopen.

We steken over naar de markt en zien meteen dat de paddestoelen er wel zijn, maar de verkoopster niet.

We kopen onze tomaten, perziken en pruimen en dan is ze er nog steeds niet. Dan maar terug naar H Mart waar ik nog een bakje oesterzwammen koop.

Thuis doe ik drie kwartier cardio en drink dan op het deck mijn koffie op. Daar heeft Charlotte met een geel kruis op haar rug een prachtig web geweven.

Na onze douches laden Rick en ik onze spullen in de auto en gaan op weg naar Washington. Daar gaan we een nacht logeren in het prachtige Waldorf Astoria hotel.

Daar krijgen we bij het inchecken een glaasje champagne en praten even met Saeed, die uit Agadir in Marokko komt. Zodra Rick zegt dat ik Frans spreek gaat hij over in die taal. Onze kamer is al klaar en dat is natuurlijk heel fijn.

We krijgen een mooie kamer op de vierde verdieping. Daar wacht een verrassing voor mij: een Old Post Office Pavillion gebouw van witte chocolade. Verder zijn er bonbons en een fles champagne. Wat een verwennerij is dat!

De kamer is werkelijk spectaculair. Dit gebouw stamt uit de laat 19e eeuw en veel van de historische accenten zijn er nog.

In de badkamer is een bidet en dat maakt mijn dag al. Ik wil thuis ook zo graag een bidet, maar we hebben geen plaats. We frissen ons wat op en gaan dan op pad.

Dit gebouw is zo uniek qua architectuur, ik kan niet ophouden met foto's maken! Ricks auto staat buiten geparkeerd en we halen hem op.

Het parkeren bij het hotel kost $65 per nacht. Gelukkig hebben we de SpotHero app en daar vond ik een garage aan de overkant voor $22 per nacht! Dat scheelt een slok op een borrel.

Na geparkeerd te hebben lopen we naar Central met de bedoeling er te lunchen. Alleen is het restaurant helaas op zondag gesloten.

Niet getreurd, aan de overkant is Fogo de Chao. Daar nemen we de salade bar zonder vlees van de zwaarden. Het is een heerlijke lunch met lekker veel groentes.
Na het eten lopen we 12th Street af naar het Artechouse museum. Daar hebben we kaartjes voor 14 uur. Er is een tentoonstelling over vlinders en bloemen. In de grote zaal ben je helemaal omringd door bloemen en vlinders. We vinden het prachtig!

Na daar zeker twintig minuten van genoten te hebben lopen we langs de interactieve delen van de tentoonstelling. Het is allemaal heel goed gedaan en met hun app is het nog mooier. Deze elektronische kunst was enorm de moeite waard.

Als we weer buiten staan roepen we een Uber terug naar het hotel. Rick is al jaren niet boven in de toren geweest. We sluiten aan in de korte rij en binnen het kwartier staan we boven. Het is weer is perfect voor foto's en het is hierboven ook lekker koel. Ik vind het nog steeds leuk, al heb ik het een paar weken geleden ook gedaan.

Eenmaal weer beneden lezen we nog wat over de geschiedenis van dit gebouw. Dan lopen we terug het hotel in. Daar gaan we de fitness ruimte (enorm!) en de spa bekijken. Omdat het zo'n oud gebouw is zijn er alleen behandelingen en een stoomkamer, geen jacuzzi's of wat ook.

Daarna gaan we naar de achtste (en hoogste "gewone" verdieping). Daar hebben we niet het uitzicht op het torentje dat we willen. Twee verdiepingen later hebben we dat wel. Daarna gaan we even naar de kamer en halen onze laptops op.

Daarmee gaan we aan de bar zitten. Ik bestel een virgin mojito zonder suiker en die is heerlijk! Zoals wel vaker op vakantie werk ik aan mijn blog en Rick computert er ook op los. Carlos, de barman, is ontzettend aardig en zorgt ervoor dat we niets tekort komen.

Tegen half zes gaan we terug naar boven om ons klaar te maken voor het avondeten. Rick loopt even naar de overkant om bij CVS waterflesjes te kopen. Terwijl hij weg is komt er iemand vragen of we "turn down service" willen. Het blijkt dat de Evian flesjes in de kamer gratis zijn. Het is echt een enorme luxe hier en toch was de kamerprijs niet overdreven hoog.

We kleden ons in onze meegebrachte nette kleding. Dit is onze gelegenheid om de kleding, die we voor Kai's bruiloft mee hadden, te dragen. Ik heb een groene jurk met kant aan de bovenkant en een zwarte blazer aan. Rick draagt zijn broek, overhemd, das en jasje.

Bij The Bazaar van Jose Andres weet iedereen dat het onze 35ste trouwdag is. Een aantal van hen is jonger dan 35 en dat laat zien hoe lang zoveel jaar is. De bediening hier is perfect. We krijgen een tafel voor twee en bekijken het menu. We bestellen ieder zes gerechtjes en die zijn allemaal even verrukkelijk.

Hoorntje met kaviaar en creme fraiche

Knapperig zeewier cakeje met krabsalade en tobiko

Hoorntje met krabsalade

Pittige tonijn "kussentjes"

Conch fritters

Jose's taco met jamon Iberico en kaviaar

Ongewone caprese met vloeibare mozzarella

Krabsalade

Gratis key lime "pie" voor ons dessert

Het lijken allemaal maar kleine porties, maar we hebben meer dan genoeg gegeten! Als we vertrekken roept het personeel ons "happy anniversary!" toe. Dit restaurant gaat zeker op ons lijstje van restaurants voor hoogtijdagen.

We hoeven gelukkig verder nergens heen en nemen de lift naar de vierde verdieping. Op de kamer verkleden we ons en dan wisselen we cadeautjes uit. Ik heb voor Rick een draadloze koptelefoon, die hij al heel lang wil hebben, en een mini flesje van zijn favoriete tequila.

Rick reikt mij een klein doosje aan. Dat vindt deze ekster altijd heel spannend. Er zit een heel mooie ring met smaragden in. Rick weet dat ik daar dol op ben en er nog niet zoveel sieraden mee heb. Hij gaat meteen aan mijn vinger, want hij past precies.

Wat een heerlijke dag was dit! En hij is nog niet voorbij, want we slapen in dit bijzondere hotel en gaan morgen nog in de stad ontbijten. We kijken terug op een prachtig koralen huwelijksjubileum!

Allemaal een heel fijne week gewenst!