zondag, augustus 06, 2023

Over een zomers weekend

Zaterdag

Alexa wekt ons om half acht. Dat is niet erg, want we liggen al meer dan negen uur in bed. Snel staan we op en verzorgen de dieren.

Vervolgens is het tijd voor onze rit naar het centrum. Daar halen we koffies en ontbijt, mijn geliefde egg white egg bites natuurlijk, van Starbucks.

Dan rijden we naar de paarse glasbak. Daar is het "druk" met drie anderen, maar we vinden nog een opening om ons glas in te gooien. Het is maar goed dat deze glasbak ver van huizen staat. Wat een lawaai is het!

Mijn Detox groentensap is weer bijna op en ik ga een nieuwe fles halen bij Greenheart. Dan loop ik even het W&OD pad op voor mijn Weathershot foto. Het stikt van de fietsers en ik steek met gevaar voor mijn leven het pad over. Geen van de fietsers vermindert snelheid. Het is een wonder dat er niet meer ongelukken gebeuren.

Na hem drie weken gemist te hebben gaan we naar de markt. Helaas is die in Vienna een stuk kleiner geworden. De eierboer is er bijvoorbeeld helaas niet, want ik heb eieren nodig. Dat moet dan maar van de markt morgen. Alle kleuren zijn altijd wel leuk om te fotograferen.

Thuis ga ik aan mijn cardio en Rick gaat de achtertuin maaien. Net als ik aan mijn gewichtenroutine wil beginnen start Katja een video gesprek. Kai en Raquel, die op huwelijksreis in Florence zijn, nemen ook op. Fiona vindt het prachtig. Het is zo'n goedlachs kindje en bij het ophangen blaast ze kusjes naar ons.

Mijn billen en benen krachttraining van vandaag is weer pittig. Het duurt 25 minuten en daarna doe ik een stretchroutine van tien minuten. Dan vind ik dat ik weer goed bezig ben geweest.

Heel langzaamaan komt de zon tevoorschijn en daardoor wordt het ook een stuk warmer. Rick en ik gaan lunch halen. Bij The Boro haal ik mijn favoriete lunch, een poke bowl, van Poki DC. Daar neem ik ook mijn Schaduwen en Reflecties themafoto van een gebouw met veel weerspiegelingen.

Voor Ricks lunch gaan we naar Souvlaki Bar in Oakton. Onderweg genieten we van de bloeiende crape myrtles. Volgens mij zijn er vijf kleuren van: wit, lichtroze, felroze, paars en rood. Zo mooi!

Een soort hibiscus, die hier goed gedijt

Na de lunch nemen we Orion onder handen. Hij laat kammen maar beperkt toe, maar het moet toch echt. Orion ziet eruit als een vagebond! Dit uitgekamde komt tenminste niet op onze vloeren terecht.

Een Easter Tiger zwaluwstaart op een van onze vlinderstruiken.

Voor het eerst sinds we terug zijn uit Denemarken gaan we naar het zwembad. De energie om te zwemmen ontbreekt me, maar het water is lekker koel. Het is ook zo ontspannend om op een ligstoel te lezen.

Zoals zo vaak heeft Rick er na een uur genoeg van. Hij gaat onze wekelijkse boodschappen bij de Giant doen. Ik blijf en ga nog een paar keer in het water om af te koelen. Tegen vijven loop ik naar huis en daar komt Rick ook net aanrijden.

We puzzelen wat en ik drink mijn groentensap met augurkensap drankje. Dat laatste is gefermenteerd en heeft heel wat probiotische en prebiotische kwaliteiten. Het maakt het groentesap zoutig wat heel erg lekker is.

Vandaag is het Nationale Oesterdag en Bear Branch Tavern heeft oesters voor $1. Dat kunnen we niet voorbij laten gaan! We vinden een paar stoelen aan de buitenbar en doen ons tegoed aan een dozijn oesters en vijf gegrilde oesters. Zeer smakelijk!

Daarna neem ik een voorafje met bloemkool, precies genoeg. Rick heeft de gegrilde vis, die er ook goed uitziet. Intussen bericht Wendy dat zij en Kenny ook komen. Wij houden een paar stoelen open voor hen.

Het duurt even voor we elkaar gevonden hebben, maar dan zien we Wendy en Kenny aan komen lopen. Ze nemen plaats naast ons en bestellen dezelfde oestergerechten. We praten gezellig bij.

Zij zijn ook "foodies" en eten graag buitenshuis. We wisselen ervaringen uit. Wendy en Kenny gaan graag naar Washington om te eten, iets wat Rick en ik niet zo heel vaak doen. Toch is het handig om ook wat dat betreft wat tips te krijgen.

Tegen achten nemen wij afscheid, want we zijn heel moe. Thuis gaan de benen omhoog op onze luie stoelen. Rick zet bij voorbaat Alexa uit, dus wie weet slapen we morgen echt uit.

Zondag

Dat uitslapen wordt acht uur en eigenlijk had ik al eerder op willen staan, want ik heb van top tot teen pijn. Dat maakt het bed alleen maar erger. Hopelijk helpen de ibuprofen en beweging.

Dit keer bestel ik de boerenkool en champignons egg bites als ontbijt van Starbucks. Als we onze koffies en ontbijt hebben doen we een "route" met Pokemon Go. Dat is iets nieuws in het spel en het vergt even uitvinden hoe of wat.

Als we dat gedaan hebben rijden we naar de H Mart voor mijn paddenstoelen. Dan parkeren we in een van parkeergarages in het Mosaic District. Hier lopen we de route door het District voor Pokemon Go. Het is leuk om te doen, want we komen langs allemaal muurschilderingen. Sommigen kende ik al, anderen zijn nieuw voor me.

Na die anderhalve kilometer te hebben gelopen banen we ons een weg naar de markt. Een van de meest indrukwekkende brandweerwagens hier in de VS is te bezoeken. Deze "hook & ladder" trucks zijn zo lang dat er een tweede bestuurder helemaal achterin moet zitten.

We lopen de markt af en ik koop een prachtig rode tomaat, mijn maitake paddenstoelen en een dozijn eieren. Helaas is het abrikozen en pruimen seizoen kennelijk al voorbij.

Vandaag is mijn "gewichtenloze" dag en misschien is dat maar goed ook met de pijnen. Ik doe een half uur op de Scoop, hopend dat dat mijn heupen losser zal maken. Het voelt in ieder geval fijn.

Om elf uur gaat het zwembad open en Rick en ik besluiten er meteen heen te gaan. Ik ren/zwem twintig baantjes en Rick trekt er ook een aantal. Dan gaan we opdrogen en lopen naar huis om lunch te gaan halen. We laten onze spullen liggen zodat we twee stoelen onder een parasol hebben.

Op het weekend vind ik poke bowls heerlijk en Poki DC heeft zoveel keuze dat het vrijwel nooit dezelfde is. Ze hebben nu ook kimchi waar ik dol op ben. Rick houdt het bij zijn oude vertrouwde Cava salade.

Na het eten lopen we terug naar het zwembad. Daar zwem ik twintig baantjes en heb er dus nog een kilometer bij dit seizoen. Verder nemen we iedere kinderpauze nog even een duik. Ik ben weer helemaal in mijn boek en Rick leest zijn tijdschriften.

Om half vier heeft Rick er genoeg van, maar ik wil nog een uurtje blijven. Onze overburen komen en ik praat een tijdje met Jenny. Ook zie ik Roxanne en Carol, die beiden naar de bruiloft van Kai en Raquel vragen. Die twee huwelijksreizigers zijn inmiddels in Rome aangekomen.

Met dit lekkere weer hebben we zin om iets op de barbecue te maken. We gaan naar Whole Foods en kopen daar "surf & turf": kreeftenstaarten en spiesjes met biefstuk en paprika. Daar hebben we een asperges met paarse ui en tomaat bij.

Rick heeft nog nooit kreeftenstaarten gegrild en zoekt online op hoe dat moet. Terwijl we daarnaar luisteren horen we een enorme donderklap. Op de radar zie ik een flinke onweersbui met rasse schreden naderen.

Rick maakt haast en hopelijk lukt alles voor die ons bereikt. Dat is helaas voor Rick niet het geval. Opeens begint het enorm te plenzen en hij doet zijn regenjas aan. Gelukkig is alles net klaar en zijn de kreeftenstaarten ondanks het vele water erg lekker.

En zo eindigt alweer een week, de zomer gaat te snel! Allemaal een heel fijne week gewenst!

Wat jammer dat de markt kleiner wordt. Misschien omdat het vakantie is, hier missen er ook verschillende kramen vanwege vakantie.
Vervelend dat je vanwege de pijn uit bed moet.
Lekker dat jullie lekker naar het zwembad konden gaan, je hebt in ieder geval genoeg beweging zo.
Wat een pech voor Rick maar hij ziet er niet uit alsof hij het heel erg vond.
Fijne maandag.

Fijn dat je zondag wel eieren kon kopen op de markt. Ik ga nooit naar de markt. Het is altijd op woensdagochtend en dan werk ik meestal op kantoor. Ook vind ik het vaak ook niet zo'n hele goede kwaliteit en zeker niet goedkoper. In grote steden schijnt dat wel anders te zijn.

Wat een heerlijke huwelijksreis maken Kai en Raquel in Italiƫ.

Al jaren laat ik de markt links liggen.De kwaliteit laat dikwijls te wensen over en echt voordelig is het ook niet meer.Zeker als de aanbiedingen bij de supermarkt zo voordelig zijn.Dan kies ik toch daar voor.
En voorheen waren er ook diverse bloemenkraampjes en dat is ook weer verleden tijd.
Tegenwoordig is de supermarkt daar goed in gesorteerd en ook weer voordeliger.
Kai en Raquel hebben een geweldig land uitgekozen voor hun huwelijksreis. Hoop voor ze dat het weer redelijk is.
Fijne dag.Wil

Ik vind je foto’s van de markt altijd zo leuk!
Wat een heerlijk weekend hebben jullie weer achter de rug, en fijn, mooi weer!
Vandaag is hier na weken regen eindelijk de zon af en toe weer te zien,wat een verademing.
Wat leuk dat Kai en Raquel naar Italie zijn voor hun huwelijksreis.
Fijne maandag
Carla

@Anja - Dat zwemmen helpt enorm, jammer dat het zwembad over twee weken alweer sluit.

@Petra - Grappig, in mijn herinnering gingen we iedere week naar de markt voor koopjes.

@Wil - Heb jij het over de Haagse markt? Daar heb ik zulke goede herinneringen aan met mijn Oma en Opa.

@Carla - Hopelijk blijft het mooie weer nu even voor jullie.

Nee Petra de markt in Leidschendam, want daar woon ik. Niet te vergelijken met de Haagse Markt. Daar kwamen we vroeger wekelijks en daar waren heel wat koopjes te halen. We wisten precies welke kraam we moesten hebben. B.v. bloemen 3,4 bossen voor fl 10.-- Of paling, en dan hield die mevrouw een bosje in haar handen en dan was het: en dan doe ik er nog een paar bij en geef ook maar een tientje. Dat is echt verleden tijd . Trouwens die markt is de grootste van Europa en tegenwoordig overdekt.