zondag, oktober 08, 2023

Weekend in Boston: Over het aquarium en genieten van de stad

Alweer hebben we heerlijk geslapen. Deze bedden liggen zo lekker! Met wat moeite staan we om kwart voor acht op. De zon schijnt en dat maakt een dag in de stad natuurlijk veel leuker.

We maken ons klaar en gaan dan beneden ontbijten. Dat is werkelijk prima: een hard gekookt ei, wat ham en kaas, bosbessen en bramen en een heerlijke kop koffie. Katja, Kevin en Fiona komen na ons beneden en nemen hun ontbijt mee in de auto.

We hebben namelijk kaartjes voor 9u20 voor het New England Aquarium. Saskia en Riley zijn verlaat, want de kat Flapjack was vannacht ziek en nu moeten zij alles opruimen. Wij gaan alvast naar binnen, want Saskia weet niet wanneer ze zullen komen.

Het is een groot aquarium en leuk opgezet. Beneden zien we de pinguins, zeeleeuwen en zeehonden. Dan lopen we rond een enorm aquarium met gigantische schildpadden (Fiona's favoriet) en vissen naar boven. Op iedere verdieping zijn ook kleinere aquaria.

Als we op de een na laatste (derde) verdieping zijn voegen Saskia en Riley zich bij ons. We lopen verder naar de bovenkant van het grote koraalrif. Katja en ik moeten dan naar de wc en Fiona begint er genoeg van te hebben.

We gaan allemaal naar beneden en kopen water en chips voor Fiona in het cafe. Als laatste bezoeken we nog het aquarium waar je pijlstaartroggen kunt aanraken. Fiona vindt dat prachtig en drinkt af en toe ook een beetje van het water.

Riley  en Saskia voelen zich na de slechte nacht niet zo lekker en gaan naar huis om te rusten. Wij gaan eerst op zoek naar een restaurant om te lunchen. Riley raadde Sail Loft aan, maar daar is de wachttijd een uur.

Gelukkig ligt Joe's er vlak naast en daar is meer dan genoeg plaats. We kunnen er ook onze begeerde kreeftenbroodjes vinden. Rick, Katja en ik bestellen er een. Kevin is er geen fan van en neemt corned beef hash. Fiona smult van pasta met Parmezaanse kaas en mijn frietjes met mayonnaise, een kind naar mijn hart!

Na het eten lopen we terug naar de auto, want Fiona is doodmoe. Haar ouders gaan rusten terwijl Fiona slaapt. Rick moet wat werk doen en als hij daarmee klaar is gaan we een eindje langs de Charles Rivier lopen. Daar zijn roeiers en kayakers en op het pad heel veel fietsers en wandelaars.

Katja heeft om thee gevraagd en er zit een Starbucks in de supermarkt vlakbij het hotel. Ik koop daar ook meteen wat flesjes water. Verder maak ik de herfstkleuren foto voor vandaag daar.

Tegen vieren gaan we er weer op uit. Dit keer is historisch Boston ons doel. We parkeren vlakbij Faneuil Hall en lopen dan een klein stukje van het Freedom Trail. We zien het oude State House en het Meeting House (kerk).

Dan krijgt Fiona genoeg van haar buggy en het is te druk om haar zelf te laten lopen. Katja vermoedt dat ze ook honger heeft. We strijken neer in de Sam Adams Tap Room. Wij volwassenen bestellen een biertje (het mijne is Wined Up, gebaseerd op mousserende wijn en lekker) en Fiona is blij met haar pretzel met kaassaus.

Daarna gaat Fiona weer blij in haar wagentje en Grandpa duwt haar. Ik ben blij te zien dat het eekhoorntje dat ik gisteren voor Fioan kocht zo geliefd is. We lopen door het voetgangersgedeelte langs veel gezellige restaurants en standjes in Quincy Market.

Het schemert al als we terug naar de auto lopen. We hebben met Saskia en Riley afgesproken bij de Mad Monkfish in Cambridge. Ik heb daar voor kwart voor zeven gereserveerd. Het wordt een gezellige maaltijd en Fiona laat weer zien dat pad Thai er bij haar goed in gaat.

Mijn keuze zijn een heerlijke gember en paddenstoelen bouillon en een aantal voorafjes. Het is altijd fijn als Saskia ook een lekker veganistisch gerecht kan vinden en dat is hier duidelijk het geval.

Het is al na achten als we terug bij de auto's zijn. We nemen afscheid van Riley, want hij moet morgen werken. De rest van ons zullen morgenochtend nog samen ontbijten voor Rick en ik terug naar huis rijden.

Terug in het hotel pakt Fiona haar boek over de Disney prinsessen en klautert op mijn schoot. Ik lees haar het verhaal van Rapunzel voor en ze luistert de hele tijd. Het is best een lang verhaal dus heel knap van haar!

We nemen afscheid voor de nacht en dan gaan Rick en ik ons op onze kamer ontspannen. Het was een leuke, maar drukke dag en ik heb 14000 stappen gelopen. Het is zo jammer dat deze bezoekjes altijd maar zo kort zijn. Misschien worden ze langer als Rick eenmaal met pensioen is.

Sophie zei

Wat een heerlijke familiedag in een leuke stad! Zo lief om te zien hoe Fiona gek is op schildpadden. Maddie heeft dat met zeepaardjes. En ze is ook gek op Rapunzel. Bedankt voor het leuke kijkje in Boston, heel leuk zo als inspiratie vlak voor ik zelf ga. Goede reis terug!

Ik heb even een flinke inhaalslag gedaan, zo lang had ik je blog niet gelezen vanwege mijn vakantie naar Australië. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad, ik heb genoten van je verhalen en kan niet wachten zelf naar Jordanië te gaan. Gelukkig trouwens dat jullie nu niet in Israël zijn!
En wat een heerlijk weekend in Boston hebben jullie met de meiden en hun gezin! Fijn ook dat je je zus even hebt gezien.
Goede reis terug vandaag.

Fijn als het hotel fijne bedden heeft, het hotel waar wij vrijdag sliepen had ook heerlijke bedden.
Leuk om te zien hoe Fiona geniet van het bezoek aan het aquarium.
Wat een leuk weekend was dat met elkaar, jammer dat de tijd zo snel gaat.
Goede terugreis, ik hoop dat het beter gaat dan op de heenreis.

Nel zei

wat een heerlijk weekend was het weer en wat een leuke foto's. Bijzonder, mijn dochter vond Raponsel ook zo'n leuk sprookje.

Je had het over pensioen, wat is de gemiddelde leeftijd bij jullie om met pensioen te gaan ? of mag je dat zelf bepalen ?

Fijne maandag nog en een veilige reis terug.

Wat een fijn weekend!

Leuk ook om de beelden van Boston te zien. Ik vond het een gezellig aandoende stad.
Wij zijn indertijd ook in het aquarium geweest (uiteraard, want ik ben dol op aquariums en bezoek ze overal waar we komen, LOL).

Dat was weer een heerlijk gezellig weekend. Schattig zoals Fiona met haar snuitje het aquarium bijna induikt. Mijn kleinkinderen genoten destijds in Blijrorp in Rotterdam.
Goeie terugreis voor straks.
Wil

@Sophie - het is altijd veel te kort, zoveel leuke dingen daar en in de omgeving.

@Petra - we hebben zoveel geluk gehad!

@Anja - deze route is altijd druk

@Nel- ik denk 67,want dan krijg je het meest Social Security

@Marion - grappig, ben je weleens in dat in Baltimore geweest?

@Wil - dieren kijken is zo leuk voor die kleintjes