Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 08, 2024

Over deze maandag

Rick staat keurig om zeven uur op, want de werkweek is begonnen. Ik houd het een half uurtje langer uit en ga dan ook naar beneden. Mijn ontbijt bestaat uit een omeletje met geraspte kaas en een prutje met spinazie, kersttomaatjes en paddenstoelen. Het smaakt me prima.

Als Rick klaar is met zijn douche gaan we Vienna in. We halen onze koffies en gaan dan naar Greenheart voor een paar flesjes sap. Daar krijg ik $6 korting, altijd meegenomen. Na nog wat Pokemon Go spelen gaan we huiswaarts. 


Vandaag begin ik weer aan mijn volle sportroutine. Ik doe drie kwartier conditie training en daarna een van mijn onderlichaam krachttraining sessies via de app. Ik voel me er goed bij. 

Rick, de drie kinderen en ik doen sinds kort het Connections spelletje van de New York Times. Het is leuk om te zien hoe onze verschillende breinen werken. Vandaag hebben Saskia en ik geen fouten en de anderen een.

De rest van de ochtend doe ik Griekse lessen. Opeens gooit Duolingo een heleboel nieuwe woorden in de lessen. Ik vind het een beetje veel, maar het lukt me de lessen goed te doen. 

Rick en ik eten samen lunch. Ik heb nog soep van gisteren en vul halve mini paprika's met brie. Het is een lekkere koolhydraatarme maaltijd. Die ga ik deze week vaker eten. 

Het is redelijk lekker weer en ik besluit Fairyville onder handen te nemen. Ik maak het zo bladervrij als ik kan en ruim de kerstspullen op. Alleen de sneeuwpoppen en schaatsen mogen blijven.


Daarna ga ik naar Whole Foods voor egg wraps en meer. Ik loop weer het tuintje in en zie dat een camellia bijna bloeit. Ook de paarse besjes brengen wat kleur. 




Ieder jaar zoek ik weer wat nieuwe sneeuwpoppen voor mijn wintercollectie. De vier mini sneeuwmannetjes vind ik super leuk. Het olijke drietal is dat ook. Ik kijk er met genoegen naar. 


De rest van de middag speel ik Animal Crossing. Voor ik het weet zijn er uren voorbij met dat spel! Ik ben wel jaloers op Christine's prachtige eiland. Ik heb nog heel ver te gaan voor ik op dat niveau ben.

Fiona wilde Omi en Grandpa zien en Katja moet nog even werken. Rick en ik houden het kleintje dus bezig, hoewel de aandacht snel weg is. Kevin begon vandaag aan zijn nieuwe baan en is daar enthousiast over. 

Vanavond eten we een door Rick gemaakt omelet. Hij was in een ver verleden een omelet chef bij een restaurant. Deze is gevuld met paprika en ui, champignons, kaas en gerookte zalm. Heerlijk!

Na het eten gaan alle echte en onechte kaarsen aan. Het ruikt heerlijk door de dennengeur kaarsen. Rick gaat sport kijken in de basement. Ik kijk Jeopardy en ga daarna op zoek naar nieuwe shows. 

5 reacties:

Petr@ zei

Fijn dat je weer volledig kunt sporten.
De nieuwe sneeuwpoppen zijn leuk!

Anja L. zei

Grappig om met zijn allen zo’n spel te doen.
Wat fijn dat je weer je hele sportroutine kun doen, ik mis het ook als ik gedwongen rustig aan moet doen.
Leuk ook, dat cardinaaltje op die sneeuwpop.
De gevoelstemperatuur is vanochtend -15 dus ik ga pas vanmiddag boodschappen doen op de fiets.
Fijne dinsdag.

Marion2 zei

Dank je wel voor de link van de sneeuwpopjes :).

Ik hou ook zo van de Bath& Body Works candles, wat mij betreft zijn ze onovertroffen.

Spelletjes kunnen zo verslavend zijn, LOL. Ik heb dat met Fishdom.

Anoniem zei

Fijn dat je nu weer lekker kunt sporten.
Heerlijk, de kaarsen en andere heerlijke douchegels etc van Bath & Body Works.
Ik ga half februari weer twee weekjes naar Florida, en zal er zeker een paar meenemen.
Groetjes
Carla


Petra zei

@Petra - Vrolijke poppen om naar te kijken, nu nog echte sneeuw buiten.

@Anja - Br, dat is wel heel koud om te fietsen!

@Marion - Ik moet me ervan weerhouden Fishdom te downloaden.

@Carla - Heerlijk half februari naar Florida!