Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 11, 2019

Over meer onweer en een gezellig happy hour

We staan weer keurig op tijd op en de zon schijnt vrolijk. Rick heeft mijn koffie al aan het pruttelen. Het nieuwe apparaat bevalt heel goed.

Onze eieren moeten op dus ik pocheer er twee als ontbijt en met de mini komkommertjes smaakt het lekker. Rick wacht intussen op Jose, maar die komt maar niet. Rick vertrekt dus naar zijn werk na mij instructies te hebben gegeven over wat hij wil dat Jose nog doet.

Na mijn uur op de elliptische machine is er nog steeds geen Jose. Ik ga naar Anytime Fitness waar Sharon weer een pittig half uur met gewichten voor me heeft. Thuis is het duidelijk dat Jose vandaag onaangekondigd niet komt. Later vindt Rick uit dat het was omdat een van zijn mannen een ongeluk kreeg. Hopelijk komt hij morgen wel weer want ik wil ons deck terug om op te zitten en eten.

Favoriete zomerblioemen

Na mijn douche kleed ik me alvast in bikini met mijn zonnejurk eroverheen. Zo ga ik Vienna in. Daar haal ik bij de ABC winkel mijn Zing Zang bloody Mary mix. Ik zie er ook een met clam juice en neem daar ook een fles van mee. Ik ben benieuwd.

Vanaf deze parkeerplaats kan ik naar Zoe's Kitchen lopen. Daar bestel ik weer mijn favoriete bloemkoolrijstbowl en smul daar op hun terrasje van. Het is drukkend warm en vochtig, maar in de schaduw goed uit te houden.

Na het eten werk ik een boodschappenlijstje af bij de Giant en haal weer eens een herhaalrecept af bij de Walgreens. Het is inmiddels al twee uur en op mijn radar app zie ik dat de onweersbuien alweer naderen.

Gauw begeef ik me naar het zwembad. Daar gooi ik mijn spullen op een stoel en ga meteen het water in. Dat is heerlijk koel, zelfs bijna koud. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen met alle hitte is me een raadsel.

Na wat gezwommen te hebben ga ik op een ligstoel liggen drogen, maar nog geen minuut later wordt er onmiskenbare donder gehoord. Blij dat ik nog het water in heb kunnen gaan loop ik huiswaarts. Op de parkeerplaats staat er opeens een hert. Dat blijf ik bijzonder vinden hier, al die wilde dieren gewoon in de woonbuurt.

Tot het onweer losbarst lees ik buiten op het deck en dan openen de hemelsluizen zich weer. Als deze bui is weggetrokken zie ik dat er nog een op komst is. Ik roep een Uber om me naar Red Galanga te brengen voor ons maandelijkse happy hour.
Zo donker!

Daar kom ik een kwartier voor aanvang aan, maar beter dan kleddernat worden. Als Carolyn en Kirsten om half zes komen begint het net te plenzen. Later voegt Suneeta zich ook nog bij ons.

Het wordt weer een heel gezellige borrel en mijn sashimi is ook weer erg goed. Voor we het weten loopt het tegen zevenen en rekenen we af. Rick staat me al op te wachten, hij heeft in Reston gegeten.

Vandaag heb ik wat zorgen om de kinderen. Iemand reed vanmiddag achterop Katja's auto. Gelukkig zegt ze er niets van te voelen en haar auto is niet ernstig beschadigd, maar die van de andere man wel dus het was geen zacht klapje.

Verder werkt Saskia veel te lange uren in het laboratorium waardoor ze geen tijd heeft boodschappen te doen en gezond te eten. Ze heeft al een tijd bloedarmoede en dat wordt er niet beter op. Ik maak me flink bezorgd om haar! De zorg om kinderen gaat duidelijk altijd door.

3 reacties:

Petr@ zei

Zorgen om je kinderen zul je altijd houden, hoe oud ze ook zijn.
Gelukkig heeft Katja niks maar schrikken is het wel.
Kiest Saskia zelf voor die lange dagen of moet ze dat? Ik kan me voorstellen dat het werk voor haar leuk is, maar gezondheid gaat altijd voor!

Anja zei

Kleine kinderen: kleine zorgen ,grote kinderen: grote zorgen zo is het maar net.
Ik heb het idee dat jullie op dit moment steeds meet last van onweer en hevige regeval hebben.
Dat herinner ik me niet van onze periode (2013-2016) in jullie omgeving.

Petra zei

@Petra - Saskia moet zo lang werken, ze heeft een erg gung ho professor, maar die druk is er ook als ze haar master gaat doen.

@Anja - Vorige zomer en deze zomer tot nu toe zijn zeker natter dan voorheen. Hoewel we nu gelukkig een vrij droge week tegemoet gaan.