donderdag, augustus 13, 2020

Dag 5 Outer Banks: Over wisselvallig weer en mooie luchten

Gisteravond lag ik om kwart voor tien al in bed en word zoals ik gehoopt had om vijf over zes uitgeslapen wakker. Rick is duidelijk later dan ik naar bed gegaan en ligt nog in diepe rust. Ik haast me weer naar het strand om de zonsopgang te zien.

Het is nog eens flink bewolkt aan de horizon en onweerswolken stapelen zich op in het zuiden. Dat creeert weer prachtige plaatjes. Ik denk erover een aantal van de foto's van deze week op kaarten af te drukken om cadeau te geven.

Deze foto is later gemaakt dan onderstaande

Als de zon eenmaal boven de wolken uitgekomen is bedenk ik me dat ik nu al mijn hardlopen op de plaats kan gaan doen. Dan ben ik daar tegen de tijd dat Rick wakker is klaar mee. Ik begin op het strand op het harde gedeelte, maar zie dan donkere wolken aankomen. Als ik terug loop spettert het al wat.

Eenmaal op ons deck begint het flink te regenen, maar boven de oceaan schijnt de zon. Ik verwacht dus een regenboog en word daar inderdaad mee beloond. Een dubbele is het zelfs eventjes. De regen duurt niet lang, maar de regenboog blijft een hele tijd.

Zoals ik al dacht blijft Rick tot acht uur liggen en dan heb ik mijn uur cardio erop zitten. Een heerlijk gevoel, nu heb ik de hele verdere ochtend om gewoon te ontspannen. We gaan onze Starbucks koffies halen en rijden dan naar de Kitty Hawk Pier.

Daar stap ik uit om foto's te maken. Deze pier lijkt erg op de Nags Head pier met houten palen. Ik ben blij met de foto's en hoop ook nog een of twee van de betonnen pieren te fotograferen.

Na ons ontbijt gaan we strandwaarts en om tien uur zijg ik neer in mijn stoel vlakbij het water. Rick heeft energie en gaat een strandwandeling maken. Ik doe wat breinspelletjes en lees wat. De tijd gaat snel en ik word dan ook opgeschrikt als Rick om tien over elf een beetje in paniek belt.

Hij is de tijd vergeten en te ver gewandeld om zoals afgesproken om elf uur terug te zijn. Ik moet toegeven dat mij hetzelfde is overkomen. We spreken af elkaar bij het huisje weer te ontmoeten. We willen zo vroeg zijn om er zeker van te zijn een tafel bij Fish Heads te krijgen.

Daar komen we net voor twaalven aan en er is nog ruimschoots plaats. We kiezen weer een tafel op de pier. Ik bestel de salade dit keer met gegrilde vis en natuurlijk de sake bloody Mary. Het is allemaal weer erg lekker.

Gelukkig zijn we net klaar als het begint te regenen. We schuilen in het gezellige restaurant terwijl de serveerster onze rekening klaarmaakt. Dit hele restaurant is eigenlijk openlucht, maar wij vinden het fijner helemaal buiten te eten.

De regen is weer voorbij als we terug bij het huisje zijn. Er zijn allerlei stormwolken in de verte, maar die zijn nog een flinke afstand weg. We gaan dus ons plekje op het strand weer innemen. Ik lees, maar kijk ook heel veel naar de grappige strandlopertjes en de vele krabbetjes, die er rondlopen. Vandaag zie ik helaas geen dolfijnen.

Tegen vieren horen we donder en de lucht ziet er nu wel heel dreigend uit. We pakken snel alles op en zijn net op tijd terug voor de bui losbarst. Ook deze duurt niet lang en als het weer droog is rijden we even naar de Circle K om onze ijsthee, water en frisdrank voorraad aan te vullen.

We houden ons happy hour op het deck en ik schrijf dit blog weer tot nu toe. Dat vind ik fijn om te doen op vakantie, dan kan ik 's avonds ontspannen en hopelijk weer vroeg naar bed. We genieten van wat prosciutto en Rick drinkt een biertje en ik heb een blikje Truly hard seltzer. Dat is spuitwater met citroensmaak (ik heb ook limoen en sinaasappel) en wodka. Erg lekker vind ik het.

Voor ons avondeten bestellen we bij Jolly Roger.  Jammer genoeg hebben ze hun soft shell krabben niet vanavond, dus ik kies de met krab gevulde bot. Als voorafje heb ik champignon hoedjes gevuld met krab. Die zijn heerlijk.

Het hoofdgerecht valt wat tegen want de vis is droog, maar de krab is daarin ook lekker. Al met al een prima maal, al denk ik niet dat dit restaurant voor herhaling vatbaar is. Rick vindt zijn biefstuk wel lekker, maar de St. Jacobsschelpen niet. Die zien er dan ook wel heel bleek uit.

De luchten blijven interessant en ik hoop op een mooie zonsondergang. Ik heb iets met luchten dus blijf kijken tot het bijna donker is. De buitenlucht maakt moe en ik hoop ook vandaag weer vroeg naar bed te gaan. Eigenlijk zou ik dat altijd moeten doen, maar meestal is er thuis teveel afleiding.