Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, augustus 14, 2020

Dag 6 Outer Banks: Over gezellig bezoek

Gisteravond ging ik weer bijtijds naar bed en ben om tien over zes wakker. Een blik naar buiten laat een bewolkte horizon zien, dus ik blijf nog een half uurtje liggen. Dan maak ik me stilletjes klaar en loop naar het strand. 

Daar probeert de zon boven de wolken uit te komen en dat zorgt toch weer voor spectaculaire luchten (en foto's). Terwijl het nog bewolkt is begin ik mijn hardlopen op het zand. Als het de zon eindelijk lukt boven de wolken uit te komen wordt het me te warm en ik ga verder op het deck.  



Als ik genoeg stappen bijeen heb tref ik Rick binnen al aangekleed aan. Vandaag is de perfecte dag om ons ritje naar Duck te maken. Daar logeren we gewoonlijk en het blijft een leuk plaatsje. Jammer dat het zo ver van het hoofdgedeelte van de Outer Banks is. 

We halen onderweg onze koffies van Starbucks en bestellen dan donuts van Duck Donuts. Dat zijn de enige donuts, die ik lekker vind. Dit is de originele locatie en daar zijn ze het lekkerst. 

Ze worden versgebakken geserveerd. Ik neem er twee, een met esdoorn siroop icing en bacon en een met hetzelfde en salted caramel saus erop. Rick heeft chocola met salted caramel en esdoorn siroop met chocolade saus. 

We moeten twintig minuten wachten en dan kunnen we gaan smullen. Van de tweede donut eet ik alleen de top. Door de bacon is het niet overdreven zoet, maar heerlijk.  We doen dit tenminste een keer als we in dit gebied zijn, want het is zo lekker! Geen andere donut kan daar tegenop wat mij betreft.

Om de calorieen er wat af te wandelen lopen we de mooie boardwalk van Duck af. We wandelen zo langs de Currituck Sound met mooie uitzichten. We komen ook langs de gezellige winkeltjes, waarvan de meesten nog niet open zijn. Overal zijn de COVID maatregelen duidelijk uitgelegd op de deuren, inclusief hoeveel mensen er tegelijk naar binnen mogen. 




Als we onze wandeling volbracht hebben rijden we naar Nags Head Hammocks hier in Duck. Daar wacht onze nieuwe marineblauwe hangmat op ons. We kiezen er een geel kussen voor en investeren tevens in een hoes, zodat de muizen er niet weer bij zullen kunnen. 

Ze verkopen ook een speciaal schoonmaakmiddel. Daar neem ik een fles van mee, want mijn hangmatstoel heeft wat groene aanslag. Verder vindt Rick eindelijk een hoed, die hem bevalt. Dat was een succesvol bezoek aan deze winkel! Ik kan niet wachten de hangmat op te hangen.

Saskia is intussen op weg hierheen. Rick en ik besluiten weer vroeg te gaan lunchen, zodat we thuis zijn als zij arriveert. Op weg naar Fish Heads stoppen we nog even om de Avalon Pier te fotograferen. Deze is weer erg fotogeniek, alleen wil ik ook graag een betonnen pier zien. Dat moet de komende dagen lukken. 



 Bij Fish Heads krijgen we dit keer een andere tafel op de pier. Het weer is hier mooi, maar ik zie dat er vanuit het noorden veel regen aankomt. Gelukkig houden wij het droog en laten ons de vistaco's en salade met een tonijn steak erop goed smaken.



Tegen enen zijn we weer thuis en een kwartiertje later komt Saskia voorrijden. Zij brengt haar spullen binnen, kleedt zich in haar zwempak en dan gaan we het strand op. Het weer ziet er enorm dreigend uit en de radar ook, maar behalve een korte bui voor Saskia kwam blijft het op wat spetters na droog.

We hebben enorm geluk, want zowel ten noorden als ten zuiden van ons plenst het. Om de een of andere reden bereikt het allemaal ons plekje niet. Ons hoor je niet klagen! 

Rick en Saskia maken een lange strandwandeling en ik lees verder in mijn boek. Intussen vermaak ik me ook weer met de eeuwig bezige strandlopertjes en tuur de oceaan af voor mogelijke dolfijnen. Die komen vanmiddag helaas weer niet langs. Woensdag was wat dat betreft onze geluksdag.


Een aangespoelde hoefijzerkrab


Rick is grappig, want hij zegt altijd dat ik het niet lang uithoudt op het strand. Hij is deze vakantie echter iedere keer degene, die tegen half vijf zin heeft om terug te gaan. Dat hebben Saskia en ik ook wel. Tot mijn verrassing hebben we toch nog bijna drie uur strand gehad vandaag, met de voorspellingen had ik dat niet verwacht.

Rick en Saskia gaan naar de Harris Teater om veganistische snacks en dergelijke te gaan kopen. Ik gebruik die tijd om een groot gedeelte van dit blog al te typen. Als ze terug zijn is het happy hour en drinken we gezellig een drankje op het deck. 

Avondeten bestellen we vanavond van Lucky 12 Tavern. Die hadden we gekozen omdat ze een Beyond burger voor Saskia zouden hebben. Alleen heeft Saskia net iets gegeten en denkt geen trek te hebben. Pas als Rick met het eten terugkomt blijkt dat toch wel het geval te zijn. Gelukkig heeft ze genoeg snacks gekocht. 

Rick en ik zijn zeer tevreden met onze keuzes. We delen de krabhapjes en de gefrituurde augurk (wat is die lekker!!!). Dan heb ik een gigantische salade met gefrituurde oesters erop en Rick een kalkoenburger en een hot dog. Door alle groentes in mijn salade heb ik tenminste nog wat gezonds op, maar een beetje zondigen moet kunnen op vakantie. 

We blijven buiten de zonsondergang kijken. Het is heel fijn dat ik hier nog geen mug heb gezien. Ik heb muggenspul mee, maar dat staat ongebruikt op het aanrecht. Morgen nog een leuke dag met Saskia, ik heb er zin in!



3 reacties:

Petr@ zei

Fijn dat je je nieuwe hangmat hebt. Handig zo'n hoes erbij!

Gezellig dat Saskia er voor een paar dagen is. En zo heeft ze toch ook een beetje vakantie.

Ik vroeg me net af of het gefrituurde voedsel past wel past in een koolhydraatarm dieet maar je gaf zelf al aan dat je op vakantie lekker mag zondigen af en toe. En gelijk heb je!
Bij het zien van de donuts liep het water me in de mond.

Anoniem zei

wat een heerlijke vakantie, ik lees altijd op zaterdag jouw hele afgelopen week bij (doe ik al jaren ;) Nu dus jouw hele vakantieweek, zo leuk om mee te beleven. Wij waren laatste 2 weken van juli naar Aruba, daar was het ook verrukkelijk. Maar waar jullie nu zijn doet er niets voor onder denk ik, en de pier met Fish Head is net de Bugaloo-pier. Geniet er van! Groetjes, Nikie28

Petra zei

@Petra - ik probeer me zoveel mogelijk aan mijn dieet te houden, maar wil mezelf ook niet alles ontzeggen.

@Nikie - wij willen ook graag naar Aruba en dat kan in principe ook, maar vliegen vinden we nog een dingetje.