maandag, augustus 17, 2020

Dag 9 Outer Banks: Over een stranddag

Al word ik om vijf over zes wakker, het lukt me niet mezelf ertoe te zetten ook op te staan. Dat gebeurt pas om kwart voor zeven en de zon is dan natuurlijk al helemaal op. Toch is de belichting nog heel mooi als ik het strand oploop.

Na een paar foto's genomen te hebben begin ik aan mijn uur op de plaats hardlopen. Daar ben ik net mee klaar als de nieuwe zwembadbanen voor volgende week vrijkomen. Dit keer is het helemaal niet moeilijk de zes halve uren, die ik mag boeken, in de baan die ik wil te krijgen. Alleen donderdag heb ik geen baan, hopelijk lukt dat op de dag zelf.

Rick is intussen ook van de partij en we maken onze dagelijkse rit naar Starbucks. Rick heeft nog ontbijt in het huisje dat hij op wil maken, maar ik bestel een eggs benedict met krab bij Jolly Roger. Jammer dat ik mijn telefoon niet heb als ik daar binnen ben, want dit is een wel heel bijzonder gedecoreerd restaurant. Alles is in piratenstijl.

De eggs benedict (twee gepocheerde eieren op een Engelse muffin met Hollandaise saus (die ik ernaast vraag) smaken erg lekker. En zo zijn we vandaag heel vroeg klaar om het strand op te gaan. Rick gaat de spullen neerzetten en dan een wandeling maken.

Na mijn douche volg ik hem. Er hangt bij de toegang tot het strand een rode vlag met NO SWIMMING erop. Langs het hele strand hangen die. Er is vandaag grote kans op rip currents (muistromen). Rick kan dus niet weer zoals gisteren in de golven spelen. Wel jammer, want het water heeft een lekkere temperatuur, maar we gaan er maar tot onze knieen in.

Dit uitzicht zou ik zo graag mee naar huis nemen!

Omdat ik nog duizend stappen nodig heb om de tienduizend te halen ga ik ook een korte strandwandeling maken. Daarna zoek ik een krab om te fotograferen en eindelijk blijft eentje een tijdje rustig zitten. Mooie krabbetjes zijn het, vind ik.

Na een paar uur op het strand beginnen onze magen te rommelen. Fish Heads is op maandag gesloten en een van de weinige restaurants open is het OBX Brewing Station. Daar aten we vorige week ook en ze hebben een uitgebreide tuin met picknick tafels.

Rick neemt de Cubaanse sandwich en ik de salade met boerenkool, spinazie, wortel en zonnebloempitten met daarop een heel erg lekkere tonijnbiefstuk. Zo heb ik al mijn groentes voor vandaag al binnen, want vanavond zal ik niet zo gezond eten.

Na het eten rijden we nog even naar de Super Wings, want ik heb besloten toch wel heel graag de strandstoel, die ik vorige week zag, te kopen. Degene, die ik nu heb kun je niet in verschillende posities verstellen en ik krijg rugpijn van dat kaarsrechte zitten.

Deze nieuwe heeft vijf posities, je kunt zelfs helemaal in de ligstand. Ook zijn er handige houders voor mijn telefoon, een drankje en andere kleinigheden, zoals mijn Kindle. Helemaal perfect!

Toen ik vanochtend naar het strand liep zag ik dat dit stopbord bijna omgevallen was. Wij dachten dat iemand er tegenaan gelopen was of zo. We zien nu een ploeg van Kitty Hawk eraan werken.

Het bordje "Starfish Ln" was gestolen en dat blijkt vrij vaak te gebeuren. Het is een leuke naam van de straat waar ons huisje aan ligt, maar om dat dan midden in de nacht te gaan stelen? Wat een vreemde mensen zijn er toch op de wereld.

Net voor tweeen zijn we terug op het strand. Ik zet mijn nieuwe stoel op en lees heerlijk ontspannen in de halve ligstand. Rick heeft zijn drone mee en maakt daar allerlei foto's en filmpjes mee. Het geluid van de golven doet me bijna in slaap vallen!

Ik moet toegeven dat ik het niet makkelijk vind in bikini op de foto te gaan, maar dit ben ik, niet ver van de zestig verwijderd. Het is moeilijk dat lichaam van twintig jaar geleden niet meer te hebben, maar ik leef zo gezond mogelijk.

Onze parasol is de tweede van rechts

Voor we het weten is het tijd om ons te gaan opfrissen. We willen voor het avondeten nog even naar Kitty Hawk Kites. Die winkel heeft iedere vlieger, die je je maar kunt wensen. Rick wil er morgen een op het strand oplaten. We kopen de benodigheden daarvoor en een nieuwe bij en kolibrie spinner voor op het deck.

Ons restaurant voor vanavond wordt Mulligan's, net als de eerste avond. We hebben toen ons lesje geleerd dat je vroeg moet zijn om niet eeuwig op een tafel te hoeven wachten. Wij zijn er om half zes en krijgen meteen een tafel op hun terras. Al heel gauw zijn alle tafels bezet.

We delen de krab ballen als voorafje, die vonden we vorige week ook heerlijk. Dan smul ik van die ongezonde maaltijd waar ik het eerder over had. De gebakken soft shell krabbetjes hier zijn zo verrukkelijk en er zit maar een heel klein beetje beslag omheen. Ik eet het met de komkommersalade, lekker fris erbij.

Rick heeft de gestoomde garnalen en een portie gefrituurde uienringen. Het zou weleens kunnen dat daar ook een paar van hun weg naar mijn mond vonden, maar daar is geen bewijs van. Al met al genieten we!

Als we vertrekken staat er al een lange rij tot buiten te wachten. We aten voor ons doen erg vroeg, maar dat liever dan eindeloos wachten terwijl je trek hebt. En zo is het alweer onze een na laatste nacht hier. Deze reis was een heel goed idee, misschien gaan we later dit jaar nog eens deze kant op.

PS: Ik zie heel veel bezoekers in mijn teller, iedere reactie is heel erg gewaardeerd. Wie leest hier mee? En als je reageert alsjeblieft niet anoniem. Ik ben niet anoniem dus er is geen reden waarom jij dat moet zijn. Geef desnoods een gefingeerde naam, zodat ik niet @anoniem hoef te schrijven.

Antoinnette zei

wat een mooie foto's weer en wat leuk omdat met een drone te doen. Niet bang om hem kwijt te raken? Ik zou hem zo de verkeerde kant opsturen ��
Geniet nog v de laatste dag

Op die tweede strandfoto (zonder jullie stoelen) kun je de muistroom volgens mij goed zien. Ik wist nooit waar ik op moest letten maar omdat er onlangs wat mensen verdronken zijn, heb ik het eens opgezocht. Op jouw foto is een stukje zee waarvan de golven niet terug naar het strand gaan en dat is volgens mij de muistroom.

Je ziet er hartstikke goed uit in bikini hoor!

Wat heerlijk rustig op het strand. Zo zou ik ook gerust naar zee gaan.

Hier moet nu weer gereserveerd worden voor restaurants. Bij jullie niet blijkbaar. Dat had wel een wachtrij gescheeld, maar zo is het ook prima opgelost.

Goede reis terug!

Nina zei

Stoer dat je die foto van jou in bikini toch plaatst. Je bad het natuurlijk ook niet kunnen doen, bij twijfel. Niks om je voor te schamen en zo fijn dat het lukt om je gewichtsverlies vast te houden! (of val je nog steeds wat af?) Ricks short en jouw bikini matchen bijna, maar net niet.
Leuk dat jullie nieuwe spinners hebben gekocht voor op het deck! Mooie herinnering aan de vakantie op het strand.

Inderdaad mooi licht op je foto´s!
Leuk hoor, die foto´s met de drone, je ziet er prima uit in bikini hoor!
Wij moeten inderdaad bij restaurants reserveren voor een tijdslot maar gelukkig kunnen we nog uit eten gaan.
Goede reis en een fijne dinsdag!

Ja Petra,ik lees hier iedere dag je verhalen.
Vind het altijd leuk om te lezen en ik bewonder jou
hoe je dat alles weer geeft,alsof we mee reizen en zeker ook
de mooie foto,s erbij..vind het echt genieten om je te lezen.
Zelf reis ik nooit en mis het ook niet,ook nooit gedaan,
daar wij een tuinderij en dus ook veel werk hadden.
Werk iedere dag in mijn grote tuin,wat toch bij gehouden moet worden,
zeker als men alleen is, hier rondom mijn huis
zo heeft n ieder zijn ontspanning he.

groetjes Joke

Sonja zei

Iedere ochtend lees ik met veel plezier je blog en reageer ook regelmatig. Heb een zwak voor Orion ☺. Je hebt niets te klagen over je figuur, je dagelijkse sporten is te zien. Jullie zijn een leuk stel!

War dapper dat je in bikini op de foto gaat. Ik durf niet eens in bikini. Wat is het toch met ons vrouwen? Ik denk dat we ons inderdaad vergelijken met toen we jong waren en ja, dan valt het negatief uit. Ik schrik altijd weer als ik de lijntjes in mijn gezicht zie. In gedachten zijn die er namelijk nog niet, haha. Maar jij ziet er prima uit: slank en gezond.

Leuk idee om allerlei mooie strandspullen voor thuis mee te nemen. En die vliegerwinkel ziet er zo kleurig uit. Ik denk dat je daar kunt blijven rondkijken.

Nancy zei

Ook ik lees elke dag met veel plezier je blog en geniet van je foto's. Het is een leuke foto van jullie beiden. Je ziet er prima uit. Ik ben nu 51 en moet bekennen dat ik al jaren geen bikini meer gedragen heb. Voor onszelf zijn we altijd strenger. Dus heel goed van je dat je het toch durft.
Geniet nog van jullie laatste dagen daar!

BiancaMA zei

Hier nog een dagelijkse lezer (begin van de avond), ik reageer niet altijd, maar geniet wel van je dagelijkse beslommeringen en je mooie foto's.

Ik ben nog niet uit eten geweest, wel hebben we gehaald. Ook een terras ben ik nog niet op geweest.
Wel dagelijks aan het werk op kantoor en meerdere keren een bezoek aan de supermarkt, dat vind ik voor mezelf wel even genoeg eigenlijk. Ik vergeet elke keer weer dat ik eigenlijk tot de risicogroep behoor met mijn astma.

En Orion vind ik zo'n mooie hond.

Geniet nog van de laatste dagen daar!

@Antoinnette - Rick is heel goed met zijn drones. Bij mij zouden ze ook in zee belanden.

@Petra - Dat zou zomaar kunnen. Wij hebben er enorm ontzag voor!

@Nina - Ik denk dat ik deze vakantie wel weer een paar pondjes aan ben gekomen, maar tot nu toe gaat het goed zonder dat ik er veel voor hoef te doen.

@Anja - Hier varieert het. In Vienna kun je vaak wel reserveren (en beter ook, want natuurlijk ook zeer beperkt plaats), maar hier in de Outer Banks is het veelal "first come first served"

@Joke - Ik heb daar zo'n bewondering voor!! Rick en ik hebben beiden geen groene vingers en als we wat aan de tuin doen worden we meteen opgegeten door muggen. Dat vind ik wel frustrerend aan ons klimaat. Verder vind ik de warmte heerlijk.

@Sonja - Dank je voor het compliment. Orion heeft het deze vakantie goed gedaan en ik ben blij dat ik hem niet hoefde te missen dit keer.

@Marion - Inderdaad, we vergelijken onszelf met onze jongere gedaantes. Ook ik vind de rimpels altijd heel duidelijk te zien in foto's, maar anderen vinden dat onzin. We are our own worst critics, zoals ze hier zeggen. Ik kan een badpak echt niet uitstaan dus zal tot mijn tachtigste in bikini lopen.

@Nancy - Zoals ik al aan Marion schreef, ik haat badpakken, dus mijn gerimpelde zelf zal tot het einde van mijn leven in bikini lopen. Gelukkig zie je hier ook veel oudere vrouwen dan ik in bikini (wel een verschil met toen we hier kwamen, bikini's waren toen veel te bloot).

@Bianca - Ik vergeet ook dat ik met de fibromyalgie tot de risico groep hoor, zeker in de zomer. Orion is zeker fotogeniek. Hier in de VS worden de black tri Australische herders ook heel veel voor reclames gebruikt.