Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, augustus 21, 2020

Over vrijdag

En dan is het alweer vrijdag, een fijne korte werkweek is dit voor Rick. We staan weer tegelijkertijd om kwart over zeven op. Eens kijken hoe lang mij dat gaat lukken. Het helpt dat de zon vrolijk schijnt. 

Voor ons doen is het koel met twintig graden, meestal blijft de temperatuur in deze tijd 's nachts boven de 20 graden. Na onze Starbucks koffies en ontbijten genuttigd te hebben sluit Rick zich weer in zijn kantoor. Ik ga aan mijn stappen en het is op het deck lekker genoeg om dat buiten te doen. 


Beneden zie ik een mooie vlinder op onze vlinderstruik en ga die fotograferen. In die paar minuten heb ik vijf muggenbeten te pakken. Rotbeestjes! Ik zou zo graag wieden om de nette tuin bij te houden, maar dan word ik opgegeten. 



Christine belt weer tijdens haar dagelijkse wandeling. Terwijl ik met haar spreek neem ik Orions borstel en kam hem zoveel mogelijk uit. Volgens mij zouden daar na uren kammen nog steeds haren uitkomen. 

In dat kleine huisje zagen we de plukken hondenhaar rondwaaien. Ik heb nog haar lopen rapen voor we weggingen zodat de schoonmaakploeg minder werk zou hebben. 

Rick komt nog voor twaalven aankondigen dat hij trek heeft dus we gaan onze lunches halen. Ik hoorde vorige week dat Zoe's Kitchen weer open is en natuurlijk kan ik niet wachten hun bloemkoolrijst bowl weer te eten. Zo lekker, ik heb die echt gemist. 

Rick haalt de post uit de brievenbus en daar zitten mijn via een Facebook advertentie bestelde vlindertopjes bij. Ik vind ze heel leuk en ze zijn van een fijn aanvoelend materiaal gemaakt. Ik bestel eigenlijk best vaak kleren van die Facebook advertenties, want er komen unieke en kleurrijke dingen voorbij. Tot nu toe heeft er nog geen miskoop tussen gezeten. 


Net voor vieren lopen Rick en ik naar het zwembad. Het water is koel, maar ik had het heel warm, dus ik ga er dankbaar in. Naast elkaar lezen we tot het halve uur voorbij is. Ik neem me telkens voor ook weer baantjes te gaan trekken, maar dat lezen is zo ontspannend!

Het gras is in die tien dagen dat we weg waren flink gegroeid. Rick gaat de voortuin maaien en dit weekend zal hij de achtertuin onder handen nemen. Veel buren hebben een service, die het gras voor ze maait, maar Rick vindt het goede beweging om het zelf te doen.  

Voor ons avondeten halen we eten van Patsy's. Ik zou wel op hun terras willen eten, maar Rick vindt dat geen atmosfeer hebben en hij vindt de tafels te dicht bij elkaar staan. Het smaakt ook thuis net zo goed, hun kreeftsalade is iedere keer weer heerlijk. 


Terwijl we eten horen we dat er een baby panda is geboren bij de National Zoo, zo leuk! Ook kunnen er mogelijk twee orkanen tegelijkertijd in de Golf van Mexico komen, iets wat nog nooit gebeurd is. Hopelijk wordt dat geen catastrofe.

Allemaal een heel fijn weekend gewenst! Ik kijk vanavond de panda web cam, zo bijzonder!

7 reacties:

Anja L. zei

Wat een leuke shirts, mooie kleuren ook.
Aangezien onze tuin aan een brede sloot ligt gebben wij ook veel muggen, ik zit ook onder de bulten als ik in de tuin heb gewerkt.
In Burgers Zoo is een tijdje geleden ook een baby panda geboren maar we kunnen hem alleen nog via de webcam zien.
Fijn weekend!

Marion2 zei

Wel een plaag die muggen bij jullie. Komt het door de vijver of zijn er sowieso veel muggen?

Leuk, vrolijk t-shirt heb je gekocht.Hij staat je goed.

Ik heb nog twee kijktips. Als eerste 50 jaar Toppop. Daarin zie je de beelden van vroeger. Ongelooflijk amateuristisch en simpel, maar wel met de beroemdste groepen. Echt een wonder dat die kwamen. Ik neem aan dat jij het vroeger ook hebt gezien, dus het is dan wel grappig om het terug te zien. Ik keek het vroeger elke week bij mijn opa en oma, want mijn ouders vonden het teveel herrie, haha.
Denkend aan Holland is misschien ook leuk. André van Duin en Jannie (van Heel Holland Bakt) varen door Nederland. Ze bezoeken wat bezienswaardigheden en geven grappig commentaar. Heel simpel, beetje saai, maar mooie beelden.

Petr@ zei

Eindelijk je favoriete lunch weer verkrijgbaar.

Wat leuk, een baby panda! Hebben ze een live cam zodat je kunt kijken?

Wat eng, twee orkanen tegelijkertijd. Hopelijk gaat dat goed.

Fijn weekend!

Tineke zei

Leuke vlinders shirts. Ik heb toch wel eens een miskoop via het internet, maar in Corona tijd nu toch al heel wat goede aankopen via internet gedaan.
Ik wil altijd zoveel mogelijke katoen of in de winter wol, tegenwoordig zoek staat dat vaak niet aangegeven of moet je er echt naar op zoek. Vaak worden er vage termen zoals zachte stof gebruikt.
Hier de laatste zomervakantie week voor de scholen; 'hotel' oma en opa is hier veelvuldig open.

Petra zei

@Anja - Ja, hier ook alleen via de webcam

@Marion - Nee, sowieso muggen, onze vijver heeft een fontein dus geen stilstaand water. Dank je wel voor de kijktips, ze gaan op mijn lijstje.

@Petra - Je kunt de webcam hier bekijken: https://nationalzoo.si.edu/webcams/panda-cam

@Tineke - Ik kan wol absoluut niet verdragen, ik word gek van de kriebel! Veel plezier met de kleintjes!

Anoniem zei

Nog van harte met jullie 32 jarig huwelijk!! Wat een tijd zeg, geweldig! Ik merk door jouw blog ook hoe ongelooflijk snel de tijd gaat, ik herinner me nog alsof ik het vorige week las dat jullie voor jullie 25-jarig huwelijk naar Hawai gingen met het hele gezin. Ik denk dat ik al iets van 10 jaar meelees, en kan me zoveel gebeurtenissen nog heel goed herinneren. Als ik het dan ooit terugzoek (met name jullie vakanties :) blijkt het al jaren geleden te zijn, zo raar. Maar daarom wel zo leuk dat je al jaren zo trouw schrijft, ik geniet ervan! Nikie28

Petra zei

@Nikie - Inderdaad is er heel wat gebeurd in die jaren. Ik realiseer me opeens dat ik al meer dan de helft van mijn huwelijk blog!