zondag, augustus 02, 2020

Over het weekend

Zaterdag

We staan net voor achten op en Rick laat Orion uit. Het is weer bewolkt, maar belooft een minder regenachtige dag dan gisteren te worden. We zien af en toe de zon even.

Zoals iedere zaterdag rijden we naar het centrum van Vienna. Ik houd het vandaag bij mijn nitro brew en eiwit egg bites, maar Rick bestelt alleen een koffie van Starbucks. Hij heeft kortingsbonnen voor Wendy's en daar haalt hij bij de drive thru twee croissants met ei, kaas en ontbijtworst. Die laatste is volgens mij niet bekend in Nederland.

Bij het marktje in Vienna haal ik de flesjes groentesap, die ik online heb besteld, af bij Greenheart Juice. Het is altijd leuk door dit kleine (want dat is het zeker vergeleken met de Nederlandse markten) marktje te lopen. We kopen ook weer wat tomaten en verschillend gekleurde kerstomaatjes.

We spelen vandaag langer Pokemon Go dan gewoonlijk, want Rick heeft nog geen Dragonite. Voor de spelers hier is dat de tweede evolutie van Dratini, die vandaag ruimschoots aanwezig blijkt. Als Rick dat voor elkaar heeft gaan we huiswaarts.

Rick probeert iedere weekenddag een fietstochtje te maken en dat gaat hij vandaag dus ook doen. Ik doe mijn stappen op het deck. Vandaag hoeft het niet een uur te zijn, ik denk na een half uur te stoppen, maar uiteindelijk ben ik zo met mijn spelletjes bezig dat het toch een uur wordt.

Zo wordt het al heel gauw weer lunchtijd. We bestellen in slabladeren gewikkelde "broodjes" van The Italian Gourmet. Als je daar binnenloopt waan je je echt in Italie. Een volgende keer wil ik er ook winkelen, want ze hebben de lekkerste dingen!

We hebben laat geluncht en daardoor is het ook al snel tijd om naar het zwembad te gaan. Als we ons verkleden regent het opeens, maar gelukkig is het weer droog als we naar de overkant lopen. Het water is vandaag een stuk koeler dan het was en dat is met deze vochtige hitte zeer welkom.

Het halve uur is dan ook zo voorbij en samen met onze buren drie huizen verderop lopen we terug. Ook zij gaan binnenkort naar het strand, even erop uit. Ik zie naar onze reis uit, maar ben ook wel wat nerveus. Op het moment kan ik me nergens, behalve thuis, echt veilig voelen. Gelukkig zijn er waar wij heengaan maar weinig gevallen, maar toch iedere dag weer een paar.

Het is weekend en dus bioscoop tijd, al is dat tegenwoordig in onze basement. Vanmiddag kijken we Irresistible met Steve Carell. Het is een comedie, maar wel heel eigentijds. Wij vinden hem erg leuk en het uur en een kwartier vliegen voorbij.

Voor ons avondeten bestellen we Vietnamees van Viet Aroma. Rick haalt het op en we krijgen als dank gratis Vietnamese loempiaatjes. Die zijn de lekkerste van alle Aziatische keukens, vind ik. We smullen van onze gerechten, die ook nog eens heel gezond zijn met veel groentes en gegrild vlees. Na Japans is Vietnamees mijn favoriete Aziatische keuken.

De luie stoel wordt in de ligstand gezet en we kijken ieder onze shows. Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat worden als deze pandemie doorgaat, want er wordt niets meer opgenomen. Je kunt moeilijk met een mondkapje op acteren.

Zondag

Het is wat mistig als we opstaan, maar duidelijk gaat de zon die wolken wegbranden. We gaan zoals gewoonlijk naar het centrum van Vienna en bestellen koffies van Starbucks. Rick neemt dit keer de egg bites en ik bestel de Spanish scramble van Anita's. De beste man zegt dat mijn bestelling nummer 41 is.

Dit blijkt de week van de verkeerde bestellingen te zijn. Als we er aankomen vraag ik om nummer 41. Als we thuiskomen is dat zeker niet waar ik om gevraagd heb! Gelukkig het wel een ei gerecht met kaas dus ik eet het wel. Les weer geleerd: altijd even checken of wat ik besteld heb ook bij het nummer past. Iemand anders heeft nu van mijn Spanish scramble mogen genieten.

Als we ons ontbijt ophebben besluiten we eens iets anders dan anders te gaan doen. We parkeren de auto aan een kant van de hoofdweg door Vienna en lopen naar de andere kant. Dat blijkt heen en weer zeven kilometer te zijn.

Het is wel heel warm en als we aan de terugweg beginnen zien we een 7 Eleven. Daar koopt Rick water en ik een flesje Snapple suikervrije citroen ijsthee. Oh, wat smaakt dat lekker! Onderweg neem ik ook allerlei foto's. Dit is het minder gezellige deel van de stad, maar heeft toch af en toe ook nog charme.

Na een uur en een kwartier zijn we terug bij de auto. We hebben allebei meer dan 8000 stappen gelopen dus helemaal goed. Dit is iets om vaker te doen, wellicht op een andere plek, maar er is veel te zien en we hebben eindeloos gesprekstof. Zo gaat de tijd ook snel.

Een van de muurschilderingen in ons stadje

Andere kleur crape myrtle

In de verte kun je de hoogbouw van Tysons zien

De Vienna Town Green

Hier halen we af en toe wijn, zou vaker moeten want lokale eigenaars

Een van de beekjes, die door Vienna lopen

Slurpee's zijn bevroren drankjes

Binnenkort zijn er nog meer vegan opties voor Saskia

Als we thuiskomen druipen we wel en zoeken om de beurt de douche op. Daarna is het lunchtijd en Rick haalt een salade van Cava en ik een van Panera. Die gaan we in de schaduw in de Town Green op onderstaand bankje opeten. Als het weer iets minder warm wordt ga ik vaker lunchen in dit parkje of in andere parken, even een andere omgeving zien.

Direct na het eten rijden we naar Total Wine en de ABC winkel. Daar kopen we alles alcoholisch dat we tijdens onze vakantie volgende week nodig gaan hebben. Op de terugweg begin ik aan mijn Zoom met mijn Canadese broer en zus in Massachusetts. De Nederlandse broer is op vakantie.

Die drie kwartier met elkaar praten is zo leuk. Ik doe het in de zomer minder, maar ben van plan tijdens de herfst en winter weer veel virtuele gesprekken te doen. Als je geinteresseerd ben hoor ik het graag. Het zal echter pas in oktober of november zijn.

Rick gaat het gras maaien en dat is natuurlijk een heel warme bezigheid. Hij is dan ook blij met de pauze om weer ruimtevaartgeschiedenis te zien. We kijken hoe de astronauten, die naar het Space Station gingen, weer terug op aarde komen. Onvoorstelbaar hoe dat kan! Rick is er helemaal door gefascineerd en volgt het op de voet. Ik vind het wel leuk om zulke historische beelden te zien, dit gebeurde 45 jaar geleden voor het laatst in de VS.

Ook vandaag zijn we weer dankbaar voor ons halve uur in het koele zwembadwater. We lezen beiden en zwemmen een paar baantjes. In de laatste email van het zwembad was er een hint dat we misschien wat langer zullen kunnen blijven, dus ik ben benieuwd. Zo'n half uurtje is maar kort.

Om vijf uur lopen we huiswaarts en bedenken waar we willen gaan eten. Dat wordt Zenola. Het blijft een van onze favoriete restaurants en ook vandaag stelt het niet teleur. Rick bestelt een favoriet biertje, Gouden Carolus,  en ik hun dirty martini met met blauwe kaas gevulde olijven. We hebben daar een assortiment olijven bij.

Dan heeft Rick hummus met lamsvlees als voorgerecht en ik de kibbeh nayeh, rauw lamsvlees met bulgur en knoflook saus. Echt een voorafje, niet te groot en het is zo lekker! De chef, die ook nog even komt praten, maakt weer een voortreffelijk kippenlevers met zure kersen gerecht voor mij. Rick heeft de mixed grill en is daar ook enorm over te spreken.

Het is te hopen dat er genoeg klandizie is om open te blijven, want het is zo'n aardig gezin en het eten is super. Vanavond was er bijna niemand, maar het is dan ook zondag, meestal een rustige avond.

We lopen nog even naar The Fresh Market om wat avondeten voor de komende dagen in te kopen. We krijgen dinsdag tropische storm Isaias over ons heen. Die kan wel vijftien centimeter regen en harde wind brengen dus er zijn allerlei waarschuwingen. De laatste tropische storm hier was Isabel in 2003 en de schade was enorm. Hopelijk blijft deze wat verder weg.
Het was weer een vol en leuk weekend dat veel te snel voorbij ging. Ik wens jullie allemaal een heel fijne week!

Tineke zei

Jullie zijn lekker buiten bezig geweest. Hou jij niet van fietsen?
Wij gaan morgen een grote fietstocht rond 'plassen' maken en waarschijnlijk woensdag weer.
Vanaf donderdag tropisch , dat vinden we minder prettig
Zaterdag is onze kleinzoon geboren, zijn zusjes zijn super enthousiast, zo schattig om te zien.

Wat leuk om wat foto's van Vienna te zien.
Is jouw fiets niet goed meer? Wij zijn gek op fietsen, over drie weken als wij vakantie hebben gaan we op verschillende plaatsen in Nederland fietsen (als dat nog mag dan).
Fijne maandag!

Ik hoop dat je straks toch van je vakantie kunt genieten. Onze vakantie naar Thailand ging niet door en we zien het ook niet zitten ergens anders heen te gaan. Met alle regels (én mensen die zich er niet aan houden) zou het voor mij niet echt als vakantie voelen en daar vind ik vakantie dan weer te duur voor. Hopelijk volgend jaar weer.

Wat leuk om wat meer te zien van Vienna. Het ziet er erg gezellig uit!

Slurpees doen me denken aan de eerste keer dat ik naar Amerika ging. Ik was toen 15 en helemaal verzot op die dingen, haha. Nu zou ik voor zo'n lekker en gezond drankje van de markt gaan.

Hier thuis is de landing ook met heel veel interesse gevolgd. Ook de missie naar Mars wordt nauwgezet in de gaten gehouden. Het is ook erg bijzonder en wie weet wat ze ontdekken.

Wat ben ik toch nog steeds verbaasd als ik weer de prijzen van groente en fruit zie op je foto's echt zo bizar duur in verglijking met NL zeg het altijd dat verse produkten in de USA in onze ogen echt heel duur zijn, zou er toch aan gewend moeten zijn na al onze zeer lange verblijven de afgelopen 30 jaar :-) temeer daar al het "slechte" eten veel goedkoper is dan in NL.

Heerlijk er even tussen uit al snap ik jullie gevoel ik ben ook het liefste thuis.

@Tineke - Van harte gefeliciteerd! Ik houd wel van fietsen, maar heb een nieuwe nodig en die is in deze corona tijd niet te krijgen.

@Anja - Inderdaad, mijn fiets trapt al tijden heel zwaar en niets wat de fietsenmaker heeft geprobeerd maakt het beter. Met de heuvels hier is het heel vervelend en op het moment is er in de wijde omgeving geen (betaalbare) fiets te krijgen. Ik blijf zoeken want fietsen is in deze tijd helemaal een leuk tijdverdrijf.

@Petra - Wij zullen ons daar niet anders gedragen dan hier. Eten afhalen en misschien op een terras, maar dat zal ervan afhangen hoe goed men zich aan de regels houdt. We zullen behalve Saskia en Justin verder niemand zien.

@Marion - Rick was er ook dol op toen ik hem leerde kennen. Hij is nog niet van het groentesap, maar drinkt zulke suikerbommen ook niet meer.

@Anoniem - De marktjes zijn in tegenstelling tot Nederland ook duurder dan de supermarkten. Je zou denken dat er geen middenman is en dus goedkoper, maar zo gaat dat hier kennelijk niet.