donderdag, januari 27, 2022

Over koffers klaarmaken

Rick moet vandaag extra vroeg aan de slag en gaat zijn douche nemen als ik beneden kom. Ik maak de paddenstoelen en tomaat op, want morgen zullen we ontbijt halen. Als ik mijn eten opheb is Rick klaar en rijden we naar de Starbucks in het Pan Am Center.

Aangezien Rick nog steeds flinke moeite heeft met zijn rug ga ik de koffies snel ophalen. Vanmiddag heeft Rick een afspraak met de orthopeed, die hem hopelijk wat medicijnen zal voorschrijven.

Keurig om half negen zit Rick achter zijn bureau. Ik maak nog even een foto van een blaadje met rijp, want het vriest weer flink. Dan ga ik aan mijn stappen. Het is fijn dat dat zo vroeg kan, want nu ben ik bijna klaar als ik naar personal training moet.

Sharon heeft mijn tijd van half elf naar kwart voor tien verschoven en dat bevalt me heel goed. Het halve uur gaat weer snel en dan nemen we afscheid tot tien februari.

Nu ik toch in de auto zit besluit ik Orions and mijn medicijnen van de drive thru van Walgreens op te halen. Ik neem al mijn medicijnen mee naar Aruba, zodat ik niet zonder zou komen te zitten mochten we voor de terugweg positief testen.

Bij de Safeway aan de overkant tank ik. We nemen mijn auto weliswaar niet mee naar het vliegveld, maar er zat nog maar 20 kilometer in de tank en dan heb ik hem liever vol.

Thuis zoek ik een tweede koffer uit om mee te nemen. Het is eigenlijk belachelijk hoeveel koffers en tassen wij op zolder hebben liggen! Ik kies een  middelgrote rode koffer. Nu wij Gold status hebben bij United mogen we ieder twee stuks bagage mee, dus daar maken we gebruik van.

Al gauw is het na twaalven en ik heb zin in een poke bowl. Bovendien kan ik daar vandaag mijn zwartwit foto maken. Dit READ standbeeld met de enorme Adirondack stoelen ernaast is een van mijn favorieten in de buurt.

Rick heeft weer heel veel vergaderingen, dus die eet in zijn kantoor. Ik smul van mijn poke bowl met zes verschillende groentes, gember, masago en zalm. Er zijn te veel courgette noedels en Orion mag de overgebleven hebben. Hij is er dol op.

Dan is het tijd om verder te gaan met inpakken en al gauw wordt duidelijk dat ik die tweede koffer hard nodig heb. Ricks tweede tas is zijn duiktas, maar daar passen mijn snorkelspullen bijvoorbeeld niet in. Omdat ik altijd met mijn enorme kussen reis is daar in mijn gewoonlijke tas absoluut geen plaats voor.

Rick belt na zijn bezoek aan de orthopeed. Hij heeft een cyste tegen zijn ruggegraat, die op de wervels drukt. Hij heeft nu een steroiden kuur mee en pijnstillers. Het verdere advies is zoveel mogelijk te bewegen, dus de vakantie komt mooi uit.

Terwijl Rick nog even verder gaat met zijn werk reserveer ik een taxi voor morgenochtend. Verder zorg ik ervoor dat alles van Orion klaar ligt voor de buren en nog wat andere taken. Er is altijd heel wat te doen voor we op een langere reis kunnen gaan.

Na zijn werk gaat Rick inpakken en we besluiten ons avondeten te laten bezorgen. Ik zie mijn kans schoon om de rauwe vis maaltijd van vanmiddag voort te zetten en bestel sushi van Passion Fin. Zo fijn dat ze alles zonder rijst kunnen maken!

Vanavond willen we vroeg naar bed, zodat we ook vroeg op kunnen staan zonder al te moe te zijn. Hopelijk komt mijn volgende blog uit Aruba!

Wat heerlijk, die voorpret! Geweldig dat het toch uit gaat komen, de reis naar Aruba! Geniet er maar ontzettend van. Wij krijgen hier op zaterdag tussen de 10 en 20 inches sneeuw (ik hoop -echt- dat ze het verkeerd hebben), dus drink maar een cocktail voor mij :) Grts, Judith

Reny zei

Goede reis en heel veel plezier, dat zal vast lukken !

Sonja zei

Heerlijk naar de zon. Tegenslag voor Rick, hopelijk allebei zonder pijn genieten van zon, zee en warmte. Veel plezier!

Dat klinkt pijnlijk, een cyste die tegen de ruggengraat drukt. Ik wens hem sterkte.
Goed idee om al je medicijnen mee te nemen, je weet maar nooit.
Mijn zelftest was gelukkig negatief dus ik kon naar mijn ouders.
Hele goede reis en ik kijk uit naar je volgende blog.

Hè wat naar voor Rick, die cyste in zijn rug! Dan komt de vakantie zeker goed gelegen, lekker veel tijd om in beweging te zijn.

Héél veel plezier op Aruba en geniet van het heerlijke weer!

Een goede reis en een heerlijke tijd op Aruba gewenst!

Goede reis en veel plezier in de zon!

@Allemaal - Dank jullie wel! We zijn er en hebben al van het prachtige uitzicht genoten.