woensdag, april 06, 2022

Over regen en reisplannen

Het donkere weer maakt het niet makkelijk om op te staan. Ook Rick staat later op dan gewoonlijk. Met dit miezerweer vind ik het fijn dat ik een warm ontbijt heb. Dat en een lekkere mok koffie doen wonderen voor mijn gemoed.

Rick is langzamer dan gewoonlijk en ik heb al bijna 4000 stappen bijeen als we naar Starbucks vertrekken. Daar zijn allerlei nieuwe barista's en gisteren en vandaag valt het me op dat mijn beker maar voor tweederde gevuld is met koffie, de rest is schuim.

Vanochtend heb ik geen zin om terug te gaan. Als het morgen weer zo is ga ik er wat van zeggen, die koffie is duur genoeg. Na nog wat Pokemon Go gespeeld te hebben is het tijd voor Rick om aan het werk te gaan.

Als ik klaar ben met mijn cardio en breinspelletjes is het tijd voor mijn douche. Dan ga ik naar Walgreens voor een heel aantal medicijnen en naar het postkantoor om Fiona's Paasmandje op te sturen.

Dat is een zacht mandje in de vorm van een vlinder met Fiona's naam erop. Ik heb het gevuld met een bijtring in de vorm van een wortel, een boekje met de "vacht" van verschillende jonge dieren en "eieren" waarmee ze kan spelen. Wel jammer dat we het zelf niet kunnen brengen, maar dat is mijn eigen schuld.

Katja heeft weliswaar geen Covid of griep, maar is wel flink ziek met hoge koorts de afgelopen nacht. Kevin voelt zich ook weer niet lekker en Fiona lijkt aan de beterende hand. Ik zou graag helpen, maar ja, die afstand weer.

Op tijd om samen met Rick lunch te gaan halen ben ik terug. Voor mij wordt het mijn favoriete Subway salade en Rick bestelt natuurlijk zijn gewoonlijke Mediterraanse salade van Cava.

Er werd ons vanmiddag zon beloofd, maar die laat op zich wachten. Dan maar geen zon, ik ga erop uit om bloemen te fotograferen en mijn Deuren en Ramen themafoto van vandaag te vinden. Vlakbij het Community Center staat een zogeheten redbud mooi in de knop.

In het centrum van Vienna vind ik mijn themafoto vlakbij de locomotief. Dan loop ik naar het tulpen, narcissen en hyacinten veldje. Daar fotografeer ik aardig wat druppels op bloemen.

Deze bloemen maken het grauwe weer veel dragelijker. Ik geniet van de kleuren en die druppels zijn een voordeel van regen. Helaas wordt het pas vrijdag weer zonniger, maar die ene dag kom ik ook nog wel door. De voorspellingen voor volgende week zijn gelukkig beter en warmer.

Maar ja, dan gaan we naar het regenachtige Noordwesten. Ik heb speciaal een paar regenbroeken en waterdichte overschoenen aangeschaft. We willen veel gaan wandelen en ik denk dat die van pas gaan komen.

Over wandelen gesproken, voor Maria me op komt halen kijk ik even door de gidsjes met dagwandelingen, die ik heb gekocht. Daar staat veel interessants in en ik vouw de blaadjes van de mogelijk te lopen wandelingen om.

Voor ik het weet is het half zes en rijdt Maria voor. We gaan naar Sweet Ginger. Daar bestellen we sushi (voor Maria) en sashimi (voor mij). Het is allemaal goede verse vis. De bediening is super aardig!

Tijdens het eten bespreken we onze reis. Maria bedankt mij voor het plannen. Zij heeft daar geen tijd voor en ik doe het graag, ik was niet voor niets reisagente. We hebben nu een goed overzicht van wat we iedere dag willen doen en ook wat ruimte om het om te gooien mocht het weer niet meewerken.

Maria brengt me thuis en we zien elkaar volgende donderdag weer voor de reis. We hebben er beiden veel zin in!

Reny zei

Schitterend die foto's, vind vooral de redbud met die druppels erg mooi!

Heerlijk om plannen voor jullie reis te maken. Ik weet niet precies waar jullie naar toe gaan maar in het Noordwesten zijn prachtige (natuur) gebieden. Verheug me al op je verslag van die reis!

Ik hoorde eergisteren dat de kans groot is dat we voor de USA geen negatieve Covid test meer nodig hebben. Dat opent perspectief........ben dus al voorzichtig begonnen met kijken naar tickets, huurauto's (wat zijn die duur dit jaar!) etc, hopelijk gaat het na 2 jaar geen USA dit jaar onverwachts toch gebeuren, fingers crossed.

Fijne donderdag !

Heerlijk om plannen te maken voor een vakantie.
Je foto’s van de natte bloemen zijn erg mooi. Een goede reden om toch naar buiten te gaan.
Fijne donderdag. Hier helaas weer een natte en stormachtige dag, terwijl ik dit schrijf klettert de regen op het dak en zie ik de bomen heen en weer zwaaien.

Monique zei

VanStarbucks gaan wij met onze ogen rollen, haha. Moet je eens een (bone) dry cappuccino vragen...Daar snappen zehelemaal niets :)
Prachtige foto's weer!

Groet,
Monique

Regendruppels geeft wel mooie bloemen foto's. Hier ook veel regen vandaag en volgende week wordt het ook hier zonnig en warmer.

Zo leuk, de vakantie plannen. Wij gaan over drie weken naar Valencia en ik ben ook al druk aan het zoeken naar leuke dingen (ook ex reisagente ;))

@Reny - Wat een leuk vooruitzicht! Waar willen jullie dan naartoe?

@Anja - Het mag overal best eens lente worden!

@Monique - Ik moet toegeven ook niet te weten wat een bone dry capuccino is, ha ha.

@Petra - Valencia staat op mijn stedenlijstje, geen idee wanneer we eraan toe gaan komen.

Reny zei

@Petra, het liefst gaan we naar het westen, in 2019 waren we in Glacier (geweldig!!) maar voor eind september/begin oktober zou het waarschijnlijk eerder Colorado, Arizona, Utah worden. Maar een rondreis met een paar dagen villa zit ook nog in de race. We'll see :)