vrijdag, juni 03, 2022

Over een vrolijke vrijdag

Alweer een prachtige dag daagt. Het zal vanmiddag minder warm worden dan de afgelopen dagen, maar 27 graden is natuurlijk ook nog heerlijk. Het is met zestien graden wel wat koel om op het deck te ontbijten.

Dat eet ik dus binnen. Rick is weer heel vroeg vandaag en om kwart voor acht rijden we naar de Starbucks in het Pan Am Center. Alweer vind ik dat helemaal goed, zo ben ik extra vroeg klaar met sporten.

Ik ben helemaal weg van deze lelies!

Dat is inderdaad om negen uur het geval. Na mijn douche neem ik mijn nagelstickertjes naar beneden en versier mijn nagels ermee. Dit keer plak ik er oranje en gele vlinders op.

Helaas gaat de nagel van mijn rechter middelvinger eraf, de nieuwe nagel is al te zien. Dit komt omdat die toen ik met Maria op reis was klem kwam te zitten in de huurauto. Ik verwachtte het al en ik hoop dat het snel gaat, want het ziet er zo lelijk uit.

Eindelijk zijn mijn medicijnen klaar en ik haal ze op bij de Walgreens drive thru. Ik ben opgelucht, want ik zag me al niet genoeg medicijnen hebben op vakantie. Nu heb ik ruimschoots voldoende.

Om kwart voor elf trek ik mijn nieuwe sandalen aan en ontmoet Lois aan het einde van de straat achter ons huis. Ik wil die sandalen proberen voor een langere wandeling en ik ben er dolblij mee! Ze zitten zo ongelooflijk lekker en het is alsof ik op een kussen loop.

Lois en ik wandelen naar Bear Branch Tavern om te gaan lunchen. Onderweg stappen we over allerlei gevallen moerbeien, want die bomen staan hier overal. Ik moet er toch een keer eens eentje proeven, ze schijnen lekker te zijn.

Bij Bear Branch krijgen we een tafel op hun gezellige deck. Lois neemt de zalm nicoise salade en ik de zalm garnalen burger zonder broodje. Die wordt ook met een salade geserveerd, dus ik krijg meer dan genoeg groente binnen.

Op een geven moment komt er een groepje vrouwen op het deck en ik herken twee van hen. Het zijn Karin en Martine, Nederlandse vriendinnen. Karin en haar man zijn hier op bezoek en wij gaan morgen met ze uit eten. Wel heel toevallig dat ze ook hier gaan lunchen!

Lois en ik hebben zoveel te kletsen dat het voor we het weten twee uur later is! Jim zou ons op komen halen, maar we besluiten ook terug te lopen. Zo ver is het niet en het is zulk heerlijk weer.
Patriottisch huis

Na deze wandeling heb ik 17000 stappen gelopen en besluit mijn plan om naar het zwembad te gaan te laten varen. Het is ook best koel met de noordwestelijke wind die er staat. Ik zoek lekker mijn hangmatstoel op en ga lezen.

Een paar uur later bedenk ik me dat dit het perfecte weer is om de zomer naar Fairyville te laten komen. Ik zet de feeencamping op en zo kunnen de feetjes heerlijk vakantie houden.

Rick werkt tot half zes en dan beginnen we aan ons weekend. We besluiten bij Greenhouse Bistro te gaan eten. Hun terras is een van de beste in de omgeving en er staan veel dingen waar we van houden op het menu.

We delen dit keer de biefstuk hapjes als voorafje. Dan bestelt Rick de lamskabob en ik de zalmkabob, erg lekker! We vermaken ons met mensen kijken, want om de een of andere reden komen veel mensen hier compleet uitgedost voor een feest aan.

Allemaal een heel fijn weekend gewenst!