Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juni 23, 2022

Over hoe het leven niet voorspelbaar is

In het midden van de nacht werd ik wakker met keelpijn alsof er messen in mijn keel staken. Dat belooft niet veel goeds. Ik heb daarna slecht geslapen en sta ietwat gammel om 7 uur op. 

Mijn eerste daad is een Covid test doen en daarmee wordt waar ik al bang voor was bevestigd. Het positieve streepje kleurt meteen. Na meer dan twee jaar heeft Covid mij ook te pakken. 

Rick doet ook een test en die is gelukkig negatief. We zullen zoveel mogelijk in verschillende vertrekken verblijven en mondkapjes dragen. 


Het heel jammere is dat we nu niet naar Fiona's verjaardagsfeest kunnen gaan. Ook zullen we Saskia niet zien. Daar moet ik wel even om huilen. Zo balen! 

Na het ontbijt bel ik mijn dokterspraktijk en maak een afspraak voor een virtueel consult om kwart  over tien. 

Mijn nurse practitioner zegt dat ze Paxlovid zou kunnen voorschrijven, maar dat veel van haar patiwna die kuur weer klachten krijgen. Dan ziek ik liever nu uit. 

Met een flinke beker water installeer ik me op mijn luie stoel in ligstand. Daar kom ik maar nauwelijks vanaf. 

Dat valt me moeilijk en mijn (nek)spieren zijn er niet blij mee. Maar ja, ik wil zo gauw mogelijk beter worden en hopelijk helpt rust daarbij. 

Vanuit deze positie lukt het me nog wel een Schaduwen en Reflecties themafoto te maken. 

Voor de lunch heb ik zin in Chinese hot and sour soep. Rick gaat die voor me halen en hij is heerlijk. De rest van de middag doezel ik wat, lees wat, speel wat spelletjes etc. 

Rick gaat naar Greenheart om mijn groentesap te halen. Het lijkt me belangrijk nu zo gezond mogelijk te eten. Ik wil volgende week echt naar New Jersey, hopen maar dat Rick het niet krijgt. 

Gelukkig is er video bellen en ik bel even met Katja en Fiona. Die laatste is zo druk dat ze weinig interesse in de telefoon heeft. Ongelooflijk dat ze alweer een jaar oud is!




Voor ons avondeten halen we ook Chinees. Daarna zal ik waarschijnlijk snel mijn bed opzoeken. Hopelijk slaap ik vannacht beter. 






 

12 reacties:

Bente zei

Balen dat je nu covid hebt. Ik had het ook, net na Jazzfest - zoals het merendeel van mijn vrienden hier. Begon ook met keelpijn. Niet eens zo heel erg maar dat hield wel 10 dagen aan. Kreeg er ook nog een verstopt hoofd bij en dat was het wel. Geen koorts, geen reuk/smaakverlies, geen hoesten. Als ik niet van covid had geweten had ik het niet eens echt ziek genoemd.

Mijn medicijn: kamillethee (losse kamillebloemen), verse gember, sap van 1 citroen, scheut sriracha (of wat je maar aan chilipepers hebt), en honing.

Geen flauw idee of het werkelijk helpt, maar het voelde wel goed voor mijn keel.
En mijn man werd zo bang om covid te krijgen en dan mijn medicijn te moeten drinken, dat hij negatief bleef testen. ;-)

Sophie zei

Ach wat balen!! Wat een pech. Gelukkig wel net in Frankrijk geweest, dat heb je maar wel mooi binnen, maar wat een pech dat je nu niet naar Fiona's feestje kan. Gefeliciteerd met je kleindochter, hopelijk kan je haar heel gauw knuffelen! Beterschap!

Anoniem zei

Ahhh wat balen. Niet fijn dus. Hoop dat je zsm opknapt. Idd de vakantie in Frankrijk hebben jullie in de pocket. Hoop dat je volgende week alsnog naar New Jersey kan.

Heel veel sterkte.
Susan

Anoniem zei

Ach Petra wat ontzettend vervelend voor je. Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel weer opknapt!

Groetjes,
Liesbeth

Petr@ zei

Balen hoor! Hopelijk blijft het bij deze klachten en ben je snel weer de oude.
Fingers crossed dat het Rick overslaat zodat jullie volgende week wel naar Fiona kunnen.

Ook hier lopen de besmettingen op. Laten we hopen dat het een korte opleving is.

Anja zei

Oh wat balen, hopelijk knap je snel op. Beter nu dan vorige week moet je maar denken al is het jammer dat je Fiona's 1e verjaardag mist.
Gelukkig beseft ze het zelf nog niet.
Gefeliciteerd met je jarige kleindochter.

Anja L. zei

Heel jammer dat je na zo’n fijne vakantie ziek wordt. Maar gelukkig ben je niet in Frankrijk ziek geworden.
Heel vervelend dat je Fiona’s eerste verjaardag mist.
Neem de tijd om goed uit te zieken!

Anoniem zei

Wat is dit nu vervelend. Hoop dat je er snel van herstelt .Gelukkig niet tijdens je vakantie. Jammer van de verjaardag van Fiona maar die kan je inhalen.
Mijn zoon heeft het ook en voelde zich de eerste dagen heel beroerd maar nu heeft er nog nauwelijks last van. Na een week zal het bij jou ook vast beter gaan.
Gefeliciteerd met Fiona. Leuke foto's van haar.
Groetjes Wil

Suus zei

Jeetje, wat ontzettend vervelend. Veel beterschap. Hopelijk knap je snel weer op!

Tineke zei

Beterschap toegewenst, hebben Kai en Raquel geen last?
Hier heerst het ook weer meer.
Wij gaan volgende week naar waddeneiland, hebben eigen vakantiehuis en kunnen afstand maar weer gaan houden.

Marion2 zei

Ow, wat ontzettend balen. En nog eens extra door de slechte timing. Hopelijk valt
het mee. Heb je een idee waar je het opgelopen hebt?

Petra zei

@Allemaal - dank jullie wel voor de beterschap wensen.!

@Bente - dank je voor het recept

@Tineke - nee, Kai em Raquel zijn gezond

@Marion - ik denk het vliegtuig van Frankfurt naar Washington. Zoveel hoestende mensen!