zondag, september 01, 2024

Over een heerlijk weekend in Massachusetts

Zaterdag

We slapen vanochtend wat langer, maar om kwart over acht gaan we naar beneden. De Embassy Suites hotels hebben een heel goed gratis ontbijt. Er is van alles en nog wat en je kunt een omelet laten maken. Dat vind ik heel fijn, want ik bestel er een met veel groente en zo is het een gezond begin van de dag.

We hebben pas om elf uur met Saskia en Riley afgesproken en besluiten een stuk door East Boston te wandelen naar een Walgreens om wat ibuprofen te kopen. Opvallend zijn de vele muurschilderingen. Ook is er een mooi groen wandel/fietspad vlakbij S en Rs appartement.

Terug in het hotel gaan we nog even naar de kamer en dan halen S en R ons op. We gaan mogelijke bruiloft locaties bezoeken. De eerste mogelijkheid is Fern Hill Barn ongeveer anderhalf uur buiten Boston in Spencer. Het binnenland van Massachusetts is heel mooi met glooiende heuvels en meertjes.

De Fern Hill Barn wordt het echter zeker niet. Carly, die ons rondleidt, is een heel enthousiaste dame en buiten ziet het er allemaal prima uit. Binnen is een ander verhaal. Het is veel te rustiek en donker voor Saskia. Die moet licht en vrolijkheid hebben. Ook is het allemaal veel te groot en niet gezellig. De schappelijke prijs is het enige voordeel.

De tweede locatie is de New England Botanical Gardens. Daar hangt een heel andere sfeer en het is duidelijk dat Saskia hier heel graag zou trouwen. Ook Riley is er heel erg voor.

Het is een stuk duurder, maar we hebben ons er al bij neergelegd dat er aan iets moois hier in Massachusetts een flink prijskaartje vastzit. De locatie is prachtig en veel is inbegrepen. Saskia en Riley gaan binnenkort een officiële rondleiding doen, maar ik denk wel dat deze mooie tuinen het worden.

Het is al half vier en we hebben sinds het ontbijt niets gegeten of gedronken. We gaan naar een Nouria dichtbij en vinden allemaal een snack en wat te drinken.

Dan gaan we terug naar Boston. Wij gaan een uurtje terug naar onze kamer en S en R naar huis. Riley heeft last van zijn maag en dat is na anderhalf uur nog niet beter. Saskia komt ons dus alleen ophalen en we gaan met zijn drieen eten.

Moonshine 152 in South Boston heeft een leuk terras en het is lekker weer. Ik bestel een bietengazpacho en die is heel erg lekker, wauw! Ze hebben een tapa-achtige opzet, hoewel Saskia een veganistische burger heeft, die veel groter is dan tapa formaat.

We smullen allemaal van onze keuzes en nemen wat taco's mee voor Riley, die zich gelukkig weer wat beter voelt. Saskia zet ons bij het hotel af en wat we morgen gaan doen weten we nog niet.

Sunday

In dit bed heb ik nogal wat last van pijn en om kwart voor acht houd ik het niet meer uit. Rick slaapt nog, of althans hij doet alsof, dus ik ga op de bank mijn woordspelletjes doen.

Als Rick ook op is maken we ons klaar en horen van Saskia dat zij nog lang niet klaar zijn. We denken in het hotel te gaan ontbijten, maar er zijn geen tafels vrij, geen borden meer en er staan lange rijen.

Zo speciaal is dat ontbijt ook weer niet en we willen eigenlijk ergens in de stad eten. We proberen eerst Tatte in Seaport, maar daar is het ook super druk.

We weten dat Bostonia ook een goed ontbijt serveert en dat daar vlakbij een parkeergarage is. Daar hebben ze nog ruim plaats op hun terras.

Rick neemt een ham en kaas omelet en ik een frittata met groentes en geitenkaas. Verder hebben ze een bloody Mary bar. Ik bestel een virgin Mary en doe er zoveel mogelijk dingen van de bar bij. Het is een goed begin van mijn verjaardagsmaand.

Na het eten lopen we naar Faneuil Hall en dan door de Quincy Market met al zijn lekkernijen. Intussen zijn Riley en Saskia klaar en wij zoeken de auto weer op.

Voor we naar hun appartement gaan stoppen we nog even bij het hotel om onze jassen op te halen. Het is lekker weer, maar een regenbuitje is mogelijk. Langs Saskia's straat vinden we met gemak een parkeerplaats. We wachten tot zij en Riley klaar zijn en dan gaan we in hun buurt, East Boston, wandelen.
Pig en Flapjack op hun favoriete plekjes

Ze wonen vlakbij de Charles Rivier en daar lopen we langs. Ik vind alle muurschilderingen altijd zo leuk.

Opeens zien we de Watershed loods open. Daar blijkt een fascinerende tentoonstelling van Locke te zijn. Het is gratis te bezoeken dus we lopen naar binnen.

Het heet "Een Processie" en bestaat uit groepen mensen die voor een carnival gekleed lijken te zijn. Het roept veel emoties op, want de figuren zien er helemaal niet blij uit. Van dichtbij zien sommigen er zelfs luguber uit. We besteden er een goed half uur. Dat was een onverwacht leuk en interessant iets.

We lopen verder naar de rand van de rivier en hebben zicht op de skyline van Boston. Saskia vertelt dat er hard aan wordt gewerkt om het waterpeil van de rivier in goede banen te leiden anders gaat Boston onder water.

Na een flinke wandeling gaan we iets drinken bij Cafe Iterum. De anderen nemen ook wat te eten, maar ik heb nog geen trek. We lopen terug en Rick en ik gaan even naar het hotel. Dan komen Riley en Saskia ons ophalen om naar Wusong Road, ons restaurant voor vanavond, te gaan.

We hebben hier afgesproken met mijn zus en zwager en mijn neef en zijn vriendin. Het is een heel leuk tiki restaurant. Alle drankjes komen in bijzondere glazen of mokken. Ik bestel een mai tai mocktail en die ga ik thuis ook proberen te maken.

Saskia en Riley kunnen het leuk vinden met mijn neef en zijn vriendin. Wij kletsen gezellig met mijn zus en zwager, die we alweer een tijd niet hebben gezien. Voor ons eten delen Rick en ik een pu pu platter met allemaal hapjes. Mijn zus en zwager doen hetzelfde. Het is allemaal zeer smakelijk.

Het restaurant heeft een regel dat je 90 minuten mag blijven, maar onze serveerster Ludwilla neemt dat niet zo nauw. Pas na tweeeneenhalf uur rekenen we af en nemen we afscheid. Het was een heel erg leuke avond samen!

En nu komt het altijd weer moeilijke, het afscheid van Saskia en Riley. Dit weekend is eigenlijk te kort en natuurlijk voorbij gevlogen. We vonden het heel leuk naar hun waarschijnlijke trouwlocatie te gaan en Riley en hun woonomgeving beter te leren kennen. We zullen ze rond de feestdagen weer zien.